CANDY, BABY!

Ännu en lång dag går mot sitt slut..
Imorse kom det en polis och förelästa lite om våran säkerhet, har hört att han skulle vara riktigt kul och han levde upp till sina förväntningar!! Man skrattade typ hela tiden! Börjar redan få ganska lätt att hänga med när någon pratar, inte riktigt lika lätt att prata själv..

Efter det fick vi något diplom att vi hade genomfört utbildningen osv, efter det hämtade vi lunch lådor. I den låg det, en wrap bestående av, ost. Ett äpple och en chips påse.. så det var våran lunch. Det är rena rama bantningskuren att gå på den här skolan, med tanke på att wrapen var näst intill oätlig. Och vatten dricker vi, massor med vatten.
Anyway, det var svinkallt på buss och vi hade bara klänning allihopa, hade dock lyckats packa ner en kofta men det hjälpte inte mycket..

Guidade turen var inte så mycket att se när man redan har varit här med tanke på att vi bara satte inne i bussen hela tiden. Åkte staten island ferry iaf, något jag och mamma skippade när vi var här, och det gjorde vi rätt i. Men vi hade en rolig guide och man fick ändå se mycket så det vara bra!
Dock fick vi bara 2 timmar egentid som vart 1 och 1 halv pga trafiken. Vi hann till macy's för att gå på toa, och en del tid på victoria's secret! Hittade miljoner saker jag ville ha där, men som tur är har jag ju ingen plats i mitt bagage så det fick vara. Fick med mig body lotion, body mist och shower/hair flaskor, det heter candy, baby och luktar helt underbart! Linda lovade att ta det i sin resväska för hon hade mycket plats!

Hela dagen har jag däremot känt mig riktigt sjuk, på gränsen till feber, ont i huvudet, halsen och fått hosta. Det beror dels på brist på mat som vi faktiskt har fått här, eller inte fått, och att det hela tiden är sån skillnad på luften. Kok hett ute, korsdrag i klassrumen, kok hett där vi sover, iskallt på bussen. Så det har sina orsaker, hoppas bara inte det blir värre..

Ska sätta igång och packa lite nu, åker buss till JFK 09:15 imorgon och sen går flyget inte förens 14:45 till SF. Kommer dit runt halv 7, deras tid. Mer jetlag på gång alltså.

Vi är lite spända inför imorgon, iaf jag! Hoppas det kommer bli bra.



Kommentarer
Postat av: Ola

Hoppas resan går bra! Hör av dig när du kommer fram :)

2009-08-28 @ 09:50:06
Postat av: Lotta

ååå så härligt med NYC och Victoria!! Har fått en extra stor lön idag, så kanske kanske jag ändå kan komma till Usa nästa sommar!! Besökte min vän på STA travel igår å sökte på massa flyg å såg vad det skulle kosta. Var inte orolig för att bli förkyld, i Usa finns dunermediciner att köpa receptfritt och man blir frisk på en gång! Jag hade den största förkylningen man kan tänka, drack lite av ungarnas vanliga medecin dem tog varje dagm å jag vart helt frisk på bara fyra dagar, det var som om jag aldrig varit sjuk!! DVS ett hett tips!! Snart dax å flyga LYCKA TILL =)

2009-08-28 @ 19:42:48
Postat av: Linda

åå så spännande det låter!! Hoppas resan går bra och att du får vila ut dig lite..kram

2009-08-28 @ 22:22:12
URL: http://nallebrum.blogspot.com
Postat av: Farmor

Jag är hemma på permision och mår rätt bra, är ute i Runhällen och läser din reseskildring med Lotta. Hoppas du trivs och det går bra Kramar från Farmor Gunnar förstås!!!

2009-08-29 @ 13:56:22
Postat av: Lotta

Hej! Hoppas att resan fram till San Fran har gått bra!! Hoppas också att förkylningen går bättre, be om att få lite av barnens medicin de hjälper garanterat! Massa Kramar Lotta

2009-08-29 @ 13:58:03
Postat av: Linda och Lotta

halloj kusin vitamin!!! i kväll har lotta varit barnvakt åt l och m , de ville inte alls sova och grina, du har nog bättre hand om barn en lotta för när du var här gick det ju jättebra:) så det ser lovande ut för dig!! kram

2009-08-29 @ 21:45:22
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0