little miss pumpkin and mr monkey

oj, vart ska jag börja..
har iaf äntligen fått internet till min laptop!! känns som jag inte haft någon kontakt alls med omvärlden. och vi snackar om 3 dagar..konstigt hur man blir beroende.
flyget till San Fransisco i fredags gick bra, men gissa om vi var nervösa!! Skakade nästan när jag gick av det och ville bara vända och åka hem igen. Pappan stod och väntade på mig på flygplatsen eftersom han jobbar in i SF. Trevlig prick men lite jobbig bilresa på 1 timme tillbaka till familjen..men jag klarade mig igenom den också.
Hemma hos familjen var den gamla au pairen kvar och Ann Sofie, en svensk au pair var också här. Den gamla åkte hem natten när jag kom så jag han bara mer eller mindre säga hej till henne.
Igår tog vi det lugnt på förmiddag eftersom mer eller mindre allihopa hade någon sorts förkylning, lekte lite i sandlådan, barnen tog en nap och efter det tog vi ett dopp i poolen. dom har en uppvärmd saltvattens pool, ja fattar ingenting.
Idag åkte jag v-mamman och barnen till ett Zoo i Oakland. Ett ganska litet zoo, men dom hade då alla djur man behöver se, zebror, giraffer, elefanter, kameler you name it. Hade en liten picknick där också, jag åt yoghurt ur tub, mycket märkligt.
Barnen är söta, M är väldigt fast vid sin mamma så jag har inte hunnit få så mycket kontakt med honom än eftrsom han hela tiden vill vara där hon är. S verkar gilla mig redan så det är något positivt.
Imorgon är det au pair möte hos Ann Sofie, då får jag träffa några nya människor vilket kan behövas. Känner inte en kotte här, det är riktigt långt till alla mina vänner från skolan. Man kan inte träffas för en fika eller nått sånt..det känns jätte tråkigt för jag saknar de redan. underbara människor.
Igår kväll kände jag mig rätt nere, just nu också för den delen. Jag saknar hemma och jag saknar ola. Pratat lite med lina nu på eftermiddagen och hon har det också lite jobbigt. men jag ska ge de ett försök på några veckor så får vi se. förhoppningsvis börjar det flyta på..

Kommentarer
Postat av: Linda Ludvig molly och farmor!!

Halloj tjejen!!

vi har just käkat kräftor här hemma farmor och jag

såå gott såå... klart du fixar dt här!!!!!ingen tvekan.. be strong!!! kramar i massor.. väntar redan på att få läsa om dina dagar!!! Du har väll satt upp Lottas lapppå väggen.. har du skype?? kram

2009-08-31 @ 14:47:18
URL: http://kottblogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ta det lungt tuppan!! Det kommer, det kommer man kan inte fixa allt på bara tre dagar. Men om ett tag kommer du ha en vänskapskrets och du kommer ha lärt känna barnen och de dig. Det kommer bli kalas JAG VET OCH LOVAR!!! Ha så kul på aupairmötet och försök finna någon potensiell vänn där, försök gärna träffa någon annan hyffsat nykomling ;) Alla vill ha vänner!! PUSS

2009-08-31 @ 16:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0