GOD JUL!

ni har redan julafton, och jag har 2 dagar kvar till mitt julfirande. inte rättvist, fast jag tänker öppna mammas och pappas julklappar imorgon minsann! och tack så mycket simon för julklappen med :)! och linda för de fina kortet, det sitter på min spegel där jag satt alla kort, och S frågar om vilka det är hela tiden!
hoppas ni får en supermysig vit jul nu, ta vara på snön denna jul och klaga inte! och ni som har knäck hemma får gärna proppa i er en näve åt mig också. och om någon har lyckan att få äta farmors köttbullar så sänd mig en tanke! och hälsa mormor, morfar, farmor och gunnar också och alla andra som jag brukar fira jul med!
idag har jag haft en fruktansvärd dag, tänker inte gå in på några detaljer för familjeproblem lämnar jag ute. men kan säga att ett av mina barn inte betett sig speciellt väl, ett tag ville jag bara ställa mig ute och skrika rakt ut, vad som helst. men det är ju trots allt inte mina barn. usch usch vad dåligt humör jag varit på efter den morgonen..
vi tog oss iaf till sunvalley mall, jag pappan och barnen för att överraska mamman med bilder på barnen när de sitter i knät på tomten. det är en väldigt stor grej att göra här i usa varje år, stå i kö i en timme eller så för att få ta ett kort som kostar skjortan. som tur var hade vi en kö på 15 min.. dock ville inget av barnen ta kort. M satt som en igel runt min hals och vägrade släppa mig, han grät inte eller något sådant, men vägrade släppa mig. så det slutade med att pappan satt breve tomten med ett barn i knät åt gången. men men, de funkade.
sen blev det julmatshandling på costco och barnen fick korv med bröd där, överlyckliga eller vad!
när vi kom hem var det att skjutsa ungarna i säng och sen sov det nästan tills mamman kom hem.
nu har hon även sin släkt här, så morföräldrarna plus morbrorn till barnen är här och åker inte hem förens på måndag. de är väldigt trevliga, men blir väldigt intensivt när man inte känner folk och så.. men fick beröm för min engelska!
gårdagens julshopping till mig själv. tandkräm och andra viktiga saker?

Kommentarer
Postat av: lotta

Heej och GOD JUL!!!

Nu är julen över i Sverige så nu har du inget att längta hem till och istället kan du njuta av hur dom firar i staterna. Klockan är 22 på julafton och vi har åkt hem från Linda, känner mig fet som en kossa nu! En vit jul och bara sådär ca 3grader, solen sken en stund mitt på dagen annars har det varit molnigt. Jag besökte mormor Gertrud tidigare på dagen medan Gunnar firade med sina barn annars har dom varit hemma hos sig. Nu när julen är över för oss finns det som sagt inget att längta hem till utan du kan bara suga in vad dom gör en jul i usa och sen får du skriva och berätta det för oss. Tänk så kul att du får beröm för din engelska, jag är säker på att den har utvecklats massor sen du kom och ännu bättre kommer den bli =) Ha det fint och GOD JUL!!!!

2009-12-24 @ 22:15:05
Postat av: lotta

GOD JUL Isabelle,

Önskar Sofia och Olov

2009-12-24 @ 22:15:48
Postat av: lotta

Faster hälsar god jul!

2009-12-24 @ 22:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0