jag drömmer om en jul hemma

igår var sista dagen i Tahoe, jag hyrde mig en bräda och tog mig på egen hand upp i backen. utsikten där uppifrån var slående. och jag som tyckte om utsikten från romme eftersom man kan se kupolen. det var snötäckta berg åt vilket håll man än kollade, och mitt i allt skymtade man själva Lake Tahoe (sjön alltså), almost breathtaking. men efter ca två timmar var jag rätt less på att åka själv, ibörjan var det skönt att inte behöva anpassa sig efter någon. men nog är det roligare om man är två, eller fler.
åt lunch med min värdpappa och hans jobbkollegor, mycket märkligt folk, men roliga! efter det tog jag mig ut i backen igen för ett par sista åk, skulle åka rätt så tidigt med tanke på att en "storm" skulle komma in. lätt snöfall kallar jag det..igår när vi kom hem var jag så trött så jag somnade nog strax efter 9..
idag har jag tagit det lugnt, hjälpt mamman och S att baka lite julkakor och läst veckorrevyn för det har regnat ute, plus att jag är rätt mör i kroppen från gårdagens strapatser! nu lyssnar jag på julskivan jag fick av mamma och pappa, "jag drömmer om en jul hemma", dom är ju inte helt ute och cyklar de där vikingarna, men nog ska detta bli kul på ett sätt också :)

Kommentarer
Postat av: lotta

heej, det finns ingen need för att längta efter en jul hemma, du har firat det här 18ggr förut och det kommer ett år nästa år också, och det är ju ändå över på bara ett par timmar! De blir fint att få se hur en amerikansk jul går till och så får du dela med dig av dom erfarenheterna sedan. Idag har jag hjälpt Linda att julstäda, ligger utslagen på soffan nu heeeelt slut!! Pusssss pusss!!

2009-12-22 @ 19:07:43
Postat av: lotta

Fotton! =) Om inte här skapa ett album på fejan därifrån kan man ju sedan maila länkar till dom som inte har fejset. Puss

2009-12-22 @ 19:08:31
Postat av: b.esa

vill du tjäna pengar på din blogg?

bli medlem på bannern som finns på min sida så kan du börja tjäna.

ha de bra :D

fin blogg btw.

2009-12-23 @ 06:45:33
URL: http://beesa.blogg.se/
Postat av: agneta eriksson

God Jul önskar jag dig. hoppas du får det bra och att längtan hem inte blir för svår. Kram faster

2009-12-23 @ 20:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0