Lake Tahoe

nu är vi här, på 3000 meters höjd befinner jag mig. Lake Tahoe, och Truckee heter stället, det ligger i norra lake tahoe området. bilresan hit gick på 3 timmar, men kändes som 7, med tanke på barnen i bilen. jag tyckte innan jag åkte att jag hade hört "under the sea" från lilla sjöljungfrun många gånger, NU har jag hört den många gånger. herregud.
det är fint här vill jag lova, och skidställena är rätt så fancy, ni vet sådär att man inte behöver parkera bilen själv. bara går ur och sen tar de nycklarna och kör undan den. och sen kommer den tillbaka när man kommer ut. fast min värdfamilj här har ett hus som de hyr här under hela säsongen, det är jätte fint verkligen, men kallt.
imorgon ska jag jobba här, vi får se hur de går, vill gärna gå ut och leka med barnen i snön men min värdmamma har berättat att S är livrädd för snön, förra året fick mamman bära henne över minsta lilla fläck av snö eller is. men idag fick ja faktiskt henne att känna på snön så jag ska göra ett helhjärtat försök. för hennes skull.
söndag kan jag få chansen att åka själv, är inte hundra på att de kommer gå men annars åker vi hit direkt efter jul igen så det är ingen fara.

Kommentarer
Postat av: Simon

Se till att njut rejält av snön och av att få se ett nytt ställe!

Hoppas att din arbetsdag med de små också går bra.

Kram

2009-12-19 @ 15:30:39
URL: http://tunhuk.blogspot.com
Postat av: Lotta

Heej, De låter ju helt underbart!! Du de är väl ändå inte så pjåkigt att vara i Usa och få åka med på skidsemester?!?!! Se något annat än den svenska fjällen. Jag blir avis!! Kallt är det här också, så kallt att det gör nästan ont att andas ute, strax under 20c. Simon lär väl ha det värre. Men vackert de är det! Så typiskt amerikanskt att bara acceptera att ungen är rädd för snö!! De är väl bara låta ungen leka lite så går de över, man kan ju inte kånkarunt på dom då förblir de ju så.. Här lär du dig något om en annan kultur kan jag säga.. Jag hoppas att det går bra för dig, och de kommer de säkert göra bara föräldrarna inte är i närheten. Pusssssss och njut!!

2009-12-19 @ 15:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0