löjlig lycka

idag hoppades jag av hela mitt hjärta att mitt paket skulle komma när jag just hade självdiagnoserat till mig en magkatarr. inte för att de kanske hade gjort någon vidare positiv effekt på mina fysiska problem, men hade åtminstonde gjort hjärtat lite lyckligare. men tji fick jag. but even better, när dörrklockan ringde runt halv 3 flööög jag upp ur sängen i hopp om de var min favorit kille från UPS som ville leverera lite svenskt godis till mig. värdmamman han före mig (fråga mig inte hur för jag löpte som aldrig förr), så jag gick tillbaka till mitt rum. minuterna senare kom hon till mig med ett stort grönt paket, POSTEN SVERIGE. YIHAAAAA.
och mina föräldrar känner mig väldigt bra måste jag säga, juleskum i all ära (och lite till), men SALTKRÅKAN, kunde inte bli bättre.
i paketet hittade jag saker som;
* 3 julklappar - tro mig även fast jag har snurrat 19 varv så är det fortfarande svårt att inte tjuvkika
* Astrid Lindgren Matiné DVD - saltkråkan och emil i lönneberga
* 3 påsar julskum
* dumleklubbor
* Marianne Laktrits grejer
* Veckorevyn (löste korsordet på rekordfart, snacka om skönt med hjärngympa då min aktivitet i bollen inte sträcker sig längre än att räkna till 20 nu för tiden)
* Tidning från Borlänge/Falun
* Mammas hembakta pepparkakor (dock har de tagit lite smak av pappret runt om, men vad sjuttsingen)
* Lite julklappar från Sverige som jag kan ge till värdfamiljen i julklapp.
* Ett julkort innehållande en skiva med svenska julsånger
när jag sedan gick ner för att äta middag låg ännu ett paket på min stol. YAY! denna gång från Linda med familj. min kusin vet också vad jag gillar för hon hade skickat med vårat favvo godis "jätte salt" !!! och "kryptoniter"
min värdmamma såg dock inte lika förtjust ut när jag förklarade var det var. men HA, mer till mig! även påfyllning till disktrase förrådet! (tyvärr strejkar uppladdningen av bild just nu men men)
hur som helst vill jag tacka och bocka allihopa!! uppskattar det verkligen ska ni veta. puss på er där hemma, saknar er <3

Kommentarer
Postat av: Josefin

Äntligen! Jag läste din blogg ett tag, men glömde bort namnet. jag var in på BB's blogg nyss och där hade du kommenterat. Mindes direkt namnet igen :D

2009-12-15 @ 08:29:47
URL: http://honjosefin.blogg.se/
Postat av: Linda

åå kom det inte förens i dag?? tycker det var evigheter sen jag postade det.. så ha det så gott och smaska godis nu:)

2009-12-15 @ 19:39:49
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0