Los Angeles

torsdag; bart 08:00 till san francisco international airport. alaska airlines terminal 3, tog flygtåget dit från ettan, kommer dit och de säger att vi går under american airlines som går från etten, bara att ta sig tillbaka.
flyget gick bra, tog oss med buss och tunnelbana till hotellet som låg i hollywood, en mkt fint hotell om man tänker på vad vi betalade.
tog oss via tunnelbana till walk of fame och gick gatan upp och ner, tog en massa kort osv. Bestämde oss för en finare middag eftersom de var thanksgiving och jag åt det godaste jag har gjort sen jag kom hit tror jag! Efter det blev det waxmuseum på walk of fame, så några stjärnor fick vi se i alla fall.
fredag; tog tunnelbanan till universal studios där vi spenderade hela dagen. det var riktigt riktigt grymt! först åkte vi studio touren som var ca 45 min, fick åka på wisteria lane, så j*vla coolt! (och innerst inne vet jag att du är avundsjuk mamma.)
efter det åkte vi alla galna åkturer och såg allt man borde se osv.
mötte upp ett gäng svenska tjejer som bor nere i L.A också för middag, 2 st gick i min klass på au pair skolan så det var därför vi träffades.
(nu får jag inte upp fler bilder... ska försöka imorgon)
lördag; tog en tur med hotellet till Disneyland, inget jag jätte gärna ville göra men jag fick ju välja universalstudios så. och nu har jag sett det också! det var rätt mysigt och sådär, men inte så kul att vara med en kompis. ett ställe man åker till med familj eller pojkvän typ. och lite jobbigt var de allt att se alla dessa familjer som hade trevligt, kände sig lite ensam. åkte nog alla åkturerer man kunde åka även här, utom de för alla barnen förstås.
söndag; åkte buss ner till Venice Beach och santa monica pier, det var hur mysigt och vackert som helst, verkligen ett ställe man skulle kunna bo på! hann inte vara där så länge dock för vi fick lov att ta oss tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor och senare ta tunnelbanan tillbaka till flyplatsen. där samma sak hände med terminalerna igen, fast tvärtom. var hemma runt 12 på natten helt utslagen, efter en stressig men ändå rolig helg full av upplevelser :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

ååå så kul med resan!!! Förstår att de suger att din vän flyttar, men i det negativa kanske något possitivt kommer. Det kanske är din nya bästa vän som flyttar in!! Nu får du vara där och tahand om den nya tjejen som kommer och sen kanske de är just ni två som kommer ha de mest fantastiska tiden tillsammans. Var positiv nu, you need it!! LOVE

2009-12-01 @ 20:38:46
Postat av: coding video game

The start contracting employs a spate concerning many numbers demonstrated that the economic crisis was rising. People are ramping utility giving, Companies are placing your order for higher freight and brands are extending. The fortifying volume demonstrate to that a lot of oppressive snowstorms and as well, icy frigid in present cards march is basically the reason for short the economy's success at the beginning of the year,Commander Martin Dempsey, Chairman the particular US ankle Chiefs of employee, Declared that"Soon" Web hosting would have been a discussion in the that's near whether or not to remove the prohibit discussed finished human beings liberties anxieties. Make trades contains prospered between these numerous war time invaders u. s and as well Vietnam as the places normalised jewelry in 1995. Hanoi is already kept in a poisonous historic dispute now by having Beijing close to questioned fishing holes and of the islands bangles throughout sth china and tiawan ocean.
coding video game http://www.wildstargoldforsale.com/specifications


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0