Swedish Fest och tårar över luciatåg

Denna morgon åkte jag, min värdmamma och de båda barnen med bilen in till San Francisco, målet var St. Marhys katedral/kyrka. Där anordnade SWEA (en svensk kvinnoorganisation) en svensk julmarknad/fest. Det var myyyyys, och lite jobbigt. Jag åt min efterlängtade räkmacka, även om lillprinsen slukade i sig halva kunde jag sluta le.
Barnen fick fiska fiskdamm och dekorera pepperkakor. Jag såg tomten, och ett luciatåg, och aldrig trodde jag väl ett barn/amatör luciatåg skulle få mig till tårar, haha. Antar att jag gillar Lucia ändå, även om man inte tänker så mycket på det när det väl är Lucia så är det ändå en viktig del i december. Man måste verkligen lära sig uppskatta saker lite mer, det gäller både hemma och här.
Jag köpte mig en lussebulle, även om det var den dyraste lussebulle jag någonsin ätit, så var det förmodligen den mest delikata någonsin, till och med russinen var fantastiska.
Jag såg böcker, av Astrid Lindgren och Elsa Beskow, målade skålar med putte i blåbärsskogen och tant grön, tant brun och tant gredelin och blev lite sådär varm som man blir när man tänker på när man var liten.
Efter det tog vi bilen tillbaka hem, helt slut efter en hektisk förmiddag och nya intryck, kanske inte för mig då men för resten av passagerarna. Kom hem och la mig på sängen och kollade på S.O.S sällskapsresan, somnade ganska så fort också. Åt middag och nu sitter jag här.. ska väl småningom ta mig ner och titta på en film eller så.
Imorgon är det söndag, ska verkligen sova ut på morgonen och sen blir det bara att pyssla lite här hemma med att städa, tvätta och lite scrapbooking tror jag.
Hoppas ni har haft en bra lördag, det har jag.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul med ett inlägg!! Titta så många månader du har i kanten på din blogg;) Du skrev nog den bästa meningen i hela denna blogg i det här inlägget tror jag; lära sig att uppskatta saker både hemma och här. Jag hoppas att du har börjat uppskatta saker där nere och tar väl vara på tiden för snart kommer du se att den bara har sprungit förbi! Bara att göra det bästa av den, och att vara själv pitty och gå och må dåligt de är ju till ingen nytta. En av de hundra sakerna man lär sig när man är borta som du är nu är att uppskatta och att öppna upp ögonen för Sverige, man börjar uppskatta saker man aldrig tidigare uppskattat och sen när du kommer tillbaka kommer du även se hur fantastiskt vackert sverige är, de är liksom något man blivit blind över. Kör nu hårt och ha kul!!! Sverige hade sin gråaste dag igår, om de änns är möjligt efter november månad alltså det såg ut som natt hela dagen.. idag är det bara det vanliga gråa tjocka lagret. Puss puss!

2009-12-06 @ 10:27:39
Postat av: Lotta

Alltså jag skämtar inte men det finns absolut ingenting att hämta här i Sverige. Läste precis i tidningen att det inte har varit så här mörkt i Sverige sedan 1960!!! Fattar du vilket deprimerande väder det är, sedan 1 november har vi haft inte ens 10h sol!!! Fatta det, jag skulle göra vad som helst för att få komma ur detta land just nu och tro alla resor är svin dyra!!

2009-12-07 @ 11:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0