VARNING! känsliga läsare..

som sagt, jag vill börja med att varna alla känsliga läsare, ni bör inte läsa detta.
jag tänkte att såhär, eftersom jag är uppe i Tahoe så tänkte jag skapa mig ännu ett fantastiskt minne här uppifrån (det andra menar jag den grymma utelåsningen).
here it comes; M och S satt vid bordet och lekte med Play-Doh och jag stod och fixade juice till dem, sen hör jag en duns och ett "skrik". Det var M som hade glidit ner från stolen och ramlat. jag har förbannat dessa heltäckningsmattor i 4 månader nu, men idag är jag glad att den fanns där och han landade lite mjukare. M gjorde inte illa sig speciellt mycket men han skrämde sig själv rätt rejält och blev riktigt ledsen. så jag höll honom, och han skrek och skrek och skrek och skrek och skrek och skrek och skrek och skrek, och skrek. tog honom bort till fönstret så att han skulle få syn på något och bli distraherad. men det var försent, för här kom det. hade inte en chans att reagera. VOMIT! (jag har väl berättat att när han skriker mycket eller blir upprörd så spyr han).
jag skojar inte när jag säger att jag blev dränkt i spya, hela min vita stickade tröja var nu i en ljusbrun färg och genomblöt, mina jeans var fulla, mina sockor hade spya på sig.
tack och lov så hade jag ju tagit mig fram till fönstret och stod på en dörrmatta, så inget tog sig ut på heltäckningsmattan. fick slita av mig kläderna, och hans kläder förstås å slänga de i en tvättmaskin från 1700 talet som sedan tog mig ett år för mig att förstå hur man satt på, samtidigt hade jag ju en fortfarande lite ledsen unge med spya i munnen. och en annan sittandes helt förvirrad vid bordet och ställa tusen irriterande frågor som alla började med "WHY..?"
bytte hans kläder och skulle byta mina med, hittade spya tillochmed innanför bh:n. och inte kunde jag dusha eftersom jag hade de båda barnen själv.. fick skrubba bort det med en handduk..
det var svårt att inte spy rakt tillbaka av lukten, och det värsta var när jag blev tvungen att dra min nerdränkta tröja över huvudet och näsan. sedan hade jag ju den där dörmattan att göra rent också, det var inte heller jätte mysigt..
jag ber om ursäkt för alla smaskiga detlajet, men jag varnade er faktiskt! kan ha varit bland de äckligaste jag har varit med om. but i guess it's just another day of the fabulous au pair life.

Kommentarer
Postat av: Ola

:S

2009-12-31 @ 07:11:30
Postat av: Anonym

Gott Nytt År vill jag önska dig. Kram faster

2009-12-31 @ 21:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0