46

Idag har jag gjort en liten beräkning av vad allt fix&trix inför mitt aupair år kostat mig egentligen och summan av kardemumman ligger just nu på 10190 kronor..

Avbeställningsskydd - 375 kr
Försäkring - 5000 kr
Flygavgift - 1995 kr
Visumavgift - 1050 kr
(tågbiljetter - 400 kr)
Hälsoundersökning - 1000 kr
Polisregisterutdrag - 175 kr
Internationellt körkort - 195 kr

I vanliga fall betalar man även en depositionsavgift på ca 2400 kr (kommer inte ihåg exakt). Det slipper jag eftersom jag skickade in min ansöken innan 4 juni då de hade ett studenterbjudande vilket ja tkr var toppen!
(jag har iofs inte betalat in allting än med det är vad det kommer att kosta för mig)

Hur mycket har ni andra betalat än så länge?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0