50

Det här är alltså min nya blogg!

Kommer till största del att handla om nedräkningen till USA och vad som händer under mitt år där!
Åker alltså som Au pair den 24 augusti till staterna, kommer att bo i Oakley i Kalifornien. Oakley ligger ca 1 timme utanför San Fransisco.
Där ska jag ta hand om två små barn, en flicka S på 3½ år och en kille M på snart 2 år! (Ska prata med familjen och så innan ja lägger ut namn och kanske ev bilder..)

Jag skickade in mina ansökningar till Cultural Care (alltså är de dem jag åker genom) någom gång i mitten på mars, inte förens i mitten på maj fick jag min första matchning med en familj. Den familjen valde dock bort mig för jag var för ung. Nästa match var med familjen jag ska åka till. 2 telefonsamtal och ett par mail, sen var det bestämt!

Jag har nu 50 dagar kvar innan avresa, mycket som måste ordnas med innan det. Väntar dock på att mitt visum ska dimpa ner i brevlådan snart!
Har en hälsoundersökning att skicka in, och en räkning att betala, sen är det mest småsaker för min egen skull som är kvar att göra!



(och ja, jag ska göra sidan snyggare...)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Jag ska fundera på det. Hur många timmar barnerfarenhet har du?

2009-07-05 @ 12:13:03
URL: http://myaupairdream.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Taack så mycket! Ditt låter hur bra som helst :) Spännande!

2009-07-05 @ 14:55:57
URL: http://moreofmimmi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sv: Okej :) Jag har också timmar från att jag har varit danslärare, sen har jag timmar från min mammas jobb (dagis). Men ungefär hur många timmar fick du ihop sammanlagt?

2009-07-05 @ 15:25:49
URL: http://myaupairdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0