7 november

att det är den 7 november idag är svårt att förstå. för här är det solsken som vanligt, och ca 20 grader. visst är det härligt, men som svensk saknar man faktiskt höstrusk och snöslask. det är något man aldrig trodde man skulle säga. för det är tråkigt när VARJE dag ser likadan ut, jag har sett regn 2 gånger sen jag kom hit.
idag blev det en roadtrip till vallejo och six flags! vi knölade in oss i bilen, en härlig blandning bestående av 3 tyskar, 1 sydafrikan och 1 svensk. det var grymt där idag, inga köer till någonting, nästan helt tomt på folk. jag åkte allt idag. och då menar jag allt, förutom alla barnkaruseller, för de hade jag inte tid med. men ja, inget kan stoppa mig inte. plankade in gjorde vi också, eller ja, nästan. tjejerna hade säsongskort, Julie hade två. idag hette jag Bianca, ingen av de andra hade ett eget heller. alla hade förra aupairens. men det funkade. skönt att slippa betala nästan 50 dollar!
nu X antal loopar senare ligger jag i sängen och är ännu mer förvirrad är vanligt. det enda jag vet just nu är att jag är beroende av panda express orange chicken och att kokta/stekta/varma grönsaker inte är så farliga trots allt. kina mat är numera en del av min vardag, det ni. ikväll tog jag modet till mig (tro mig det krävdes en hel del) och pratade lite med min värdmamma. jag sa att jag hade hemlängtan och att ja kände mig obekväm under deras/någon annans tak. hon tog det bra, nästan lite för bra för det blev inte den effekten jag trodde. men nu vet hon i alla fall om att det är något som pågår i mitt huvud. men jag känner mig ändå rätt nöjd att jag vågade.
bifogar även en vacker liten sång. som jag känner starkt för just nu.

Kommentarer
Postat av: Simon o Mamma

Här i Luleå har vi också soligt men -1 och snö, tänk dig vackert gnistrande snö. Långkalsonger, tröja, mössa, vantar, vinterkängor ooo va´ vi längtar efter +20 grader. Ha det gott kramar mamma o brorsan

2009-11-08 @ 10:47:13
Postat av: Roxanna

Isabelle, fråga mig gärna något i min frågestund på bloggen! :)



http://rrroxanna.blogg.se/2009/november/fragestund.html



Kramar

2009-11-08 @ 14:35:31
URL: http://rrroxanna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Wiiiiihaaaaaaaa!!! Fan va bra du är, de var jätte modigt av dig att snacka med värdmamman. Se nu om hon gör något för att få dig att känna dig lite bättre, annars ska du ta upp den andra viktiga frågan också. MAssa pusss!!! Och ps om du får långtråkigt köp boken Twillight!! Jag är på tredje boken nu och lika som med de andra så kan jag inte släppa den.. det är en romeo och Julia story;)

2009-11-08 @ 17:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0