förlåt för dålig uppdatering

men jag har mina skäl, och senaste dagarna har varit katastrof! vill inte gå in på några detaljer mer än att jag inte trivs alltför bra här. barnen är toppen, jag bara pallar inte det här livet. att bo hos några andra, som inte visar intresse fast man försöker och försöker. att jämt och ständigt vara beroende av värdföräldrarna, fast jag åkte hit och hoppades på motsatsen, att vara sin egen. och det enda jag känner är att jag vill åka hem. men jag vill inte kalla det hemlängtan, eller nu har det blivit hemlängtan. men det var inte hemlängtan från början. men i och med att jag inte trivs har jag börjat längta hem.
idag känns det lite bättre men far from good. ska försöka att prata lite med värdmamman ikväll eller imorgonbitti, det är något jag gruvar mig för, men måste få gjort, jobbigt.
mina tankar just nu är, att jag kan klara av det här. men jag vet inte om jag vill längre. det kanske inte är rätt för mig, för så kan det ju vara? jag skulle kunna tänka mig 2-3 månader till, men aldrig i livet 10 till. livet här är alldeles för omständigt och jag blir tokig. vill inte gå in på detaljer här på bloggen osv men. kanske är lite tyst från mig ett par dagar nu. för mitt huvud är alldeles för fullt.
för att skriva något positivt så fick jag turkiskt peppar igår av bästaste olapalula. Och idag kom min telefon, hoppas den kan göra livet enklare.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Exakt det du skriver här, verkligen exakt drabbades jag av efter tre månader. Jag ville bara bort, inte egentligen hem utan bara bort från famljen. Det var kulturchocken som kom, inte för att jag kunde se de då utan de förstod jag efteråt. Men tänk det passerade och tänk om jag inte hade tagit mig igenom det då hade jag missat resten. Men du du kan ju inte sätta upp det som om du ska vara borta tio månader till, de går ju inte när det är tufft. Man måste sätta delmål precis som när man är ute och springer "om jag bara klarar till den stolpen" och när man har nått den stolpen känner man fan jag klarar nog till en till. Du fixar det här och du kommer inte ångra dig!

2009-11-04 @ 08:41:56
Postat av: Lotta

Här snöar det, ett blaskigt regnsnö faller ner från en totalt moltäckt grå himel, brrrr jag fryser röven av mig! PUSS

2009-11-04 @ 14:01:43
Postat av: Linda

kom igen nu tjejen!!!! Lyssna på vad Lotta potta skriver!!Klart som sjutton du ska kämpa på det kommer bättre dagar... annars kommer du att ångra dig det är jag helt övertyga om!!! så bit i hop nu lilla du och hitta på någor riktigt skoj i helgen!!

och du.. jag minns Lottas "KRIS" som hon skriver om här ovan... hon grina på skype och ville bara därifrån, bort,bort från familjen.. och du ser det gick över..jag hejar på dig!!!! du klarar det!! puss på dig!!!!

2009-11-04 @ 21:25:22
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0