KISS var mäktigt

16:34 måndag eftermiddag, helt slut. kom hem 1 inatt, tredje kvällen i rad ungefär. ikväll blir det bara att vara hemma och kolla på tv!
igår vid 11 tiden blev det bart in till San Francisco på egenhand. SF var inte staden den brukar vara, det var grått, kallt och hårt. människorna kändes likadana, slentrian.
jag måste säga att nu är det slut på min shopping för ett bra tag, oj oj oj. men hittade mig ett par springskor i alla fall inne på Macy´s, dom stod där på hyllan och viskade "köp mig", och jag faller så lätt. speciellt när shoppingen är lite av ens tröst. riktigt sköna och ska invigas imorgon minnsan!
vid 4 åkte jag mot Colloseum i Oakland, för att möta upp Ann-Sofie och hennes tyske vän Christian som hade varit på fotboll där. klev av bart på stationen och möttes av tusentals fotbollshuliganer (jag skojar inte), och så står lilla jag där, blond och blåögd, fisförnäm måste jag ha sett ut med mina Macy´s kassar, min kappa och stövlar. (för er som inte vet så berättar jag nu att Oakland är inte världens säkraste plats och är en riktigt smutsig och "u-stad").
men ställde mig vid poliserna och väntade. En svart märklig kille kom fram till mig "Hello Sweetheart, need something to smoke today?", nej tack sa jag artigt och gick därifrån. bli inte rädda nu mamma och pappa för de är vanligt. även om mitt hjärta skenade lite..
Väl inne på arenan ett par timmar senare var det stämning, uppgraderade biljetter fick vi pga att det var lite folk eftersom de spelade i Sacramento nyligen. Så för 30 dollar fick vi säkert 100 dollars platser om inte mer. Förbandet var värdelösa, men KISS var riktigt riktigt bra, och riktigt riktigt sjuka. men nu kan jag pricka av rockkonsert på listan "100 saker att göra innan du dör"
blev en lång resa hem med tågbyten och taxi, hemma 1, sov halv 3. slitet!
Ann-Sofie, Christian och så jag


Kommentarer
Postat av: Lotta

Fan så kul, å ps snygg t-skirt!! LOVE

2009-11-24 @ 16:19:06
Postat av: Simon

AVUNDSJUK!!! Håller med Lotta, snygg t-shirt!

2009-11-24 @ 20:38:45
URL: http://tunhuk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0