do you need a beer?

ja, det behövde jag nog. men jag avstod med tanke på smaken och morgondagen.
förlår för dålig uppdtering, men de senaste dagarna har bara varit galna, och på kvällen har jag inte haft någon ork i huvudtaget att rabbla upp dagens kaos. målarna har ju varit här och målat i princip hela huset invändigt. det har luktat färg, 2 barn, 1 mamma och en liten au pair. de skulle ha varit klara igår egentligen men de fick vara här hela dagen idag också och lite till. idag blev mamman tvungen att jobba så jag var in charged. pappan vardock hemma och jobbade på sitt kontor, vilket gör det hela mycket värre. men jag klarade situationen riktigt bra ändå tycker jag!
sitter och försöker läsa den f*rbannade teorin till körkortet, jag läser och läser, men jag undrar om jag har läst någonting i huvudtaget. de är inte så pedagogiska här inte, det är vita sidor med text, inga bilder eller någonting, bara text där de står:
You must do: bla bla bla bla
You mustn't do: bla bla bla bla
hur ska man komma ihåg flera sidor med bara DU FÅR INTE. nejdu, jag trodde jag var klar med att ta körkort för länge sen, och jag orkar inte med det här. tvivlar på att jag kommer klara det här redan på måndag.. har precis tagit mig igenom boken 1 gång. oj oj, ja får väl läsa någon gång till, gå på common sense eller chansa.
jag jobbar imorgon trots att det är fredag, men det kan jag leva med me tanke på att det bara är min 2:a jobbdag den här veckan. imorgon kommer städerskan hit, jag älskar när hon har varit här! det är så skinande rent och luktar så gott, känns som vi bott i ett enda kaos nu när målarna har varit här. ska bli så skönt!

Kommentarer
Postat av: Simon

Hej!



Bilder, vi vill se mer bilder här hemma!



Ha de fint! Kram

2009-10-09 @ 07:55:34
URL: http://tunhuk.blogspot.com
Postat av: Lotta

Kämpa på så du klarar körkortet, du vill inte inte klara det!! Ett tips är att om du har med dig en svenskordbok ta med dig den till testet. De får man när man har engelska som andra språk. I ordboken skrev jag upp typ vikter, hur mkt släp man får ha osv med bokstäver "tretusenfemhundra", skit bra! De bläddrade igenom min ordbok på plats, men jag hade skrivit längst in och smått så de var ingen som såg, och ser dom så vet dom ju inte vad som står och du kan ju ha skrivit det förr, kanske bara att dom då tar ordboken. PUSsss och plugga lite nu!

2009-10-09 @ 08:18:38
Postat av: Lotta

men du ps. vem frågade om du ville ha öl? om de var familjen så gRattis, inga typiska amerikaner som inte fattar att vi redan får dricka här hemma. xo

2009-10-09 @ 08:19:35
Postat av: Anonym

Hej

För 10 år sedan när jag tog körkortet så var det Amerikanska bilprovet mycket lättare en det Svenska.

Lycka till

Kram Fia

2009-10-10 @ 12:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0