ikväll lärde jag mig något viktigt.

att ett första intryck inte betyder allt. att ett första intryck betyder noll egentligen, för det är ju bara ett första, intryck.
tyska Madeleine kom och plockade upp mig ikväll för lite shopping! jag behövde en jacka, hon behövde en tjocktröja. hon berättade även att 1 annan au pair skulle komma också, jaha? så det finns tydligen fler gömda. det kom 2 st till, mitt första intryck var " snobbar, inte intresserade, lite för mycket, ja ni vet", har fortfarande det intrycket av den ena, men syd-afrikanen gillar jag tok mycket! Julie heter hon, och kommer antagligen bli en av mina bättre vänner här.
hon skrev på facet nyss, att det var supertrevligt och träffa mig och undrade om ja ville göra något redan imorgon! jag gillar henne, lita aldrig på det första intrycket.
(hittade förövrigt ingen jacka, kan inte förstå att de gör alla jackor så korta, slutar halvvägs på magen. tro det eller ej pappa men jag har lärt mig att det inte är bekvämt! får leta vidare en annan dag. hittade en lång stickad kofta istället som var super mysig från aéropostale, och två armband.)
Vi gick på bio också, jag, madeleine och julie. vi såg love happens, se inte den filmen. vi satt och höll tillbaka tårarna sista halvan av filmen. blä det var sorgligt och inte vad vi behövde. namnet "love happens", makes no scense till filmen. det var en bra film, men se den inte.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du Isabelle, jag tycker det sakta men säkert börjar ordna upp sig för dig =)Du börjar skapa dig ett liv där borta i staterna, och snart har du körkort också då blir det ännu bättre! LOVE

2009-10-04 @ 10:54:24
Postat av: Anonym

HEj!! seems like jag får bring you en jacka from the great country som vet hur jackor ska vara, Hejjja SWEDEN ;) . Kul att höra att chicago verkar vara en toppen stad, det glädjer mig! Allt känns så fruktansvärt bra och jag går enbart på magkänslan nu :) Den säger mig att med denna familj kommer jag få ett underbart år! Sköönt för dig att du har "hittat" några som du kan spendera lite tid med som inte tillhör familjen, det glädjer mig :)

2009-10-04 @ 11:35:05
URL: http://sandramargaretanordkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0