min tyska räddare i nöden

usch, mitt första intryck och magkänsla hade rätt ändå. det blev inget med min sydafrikanska vän denna helg, hon hade 4 försök och sumpade samtliga. jag är väl medveten om att jag behöver skaffa mig vänner här. men jag är inte tjejen som spenderar en hel helg till att vänta på någon eller tar någon skit. ( tro mig, jag har kollar på grynet! ) jag behöver bra vänner. vi får se hur det går..
tog jag mig ut själv med bilen? näej, ja var så ledsen och irriterad att jag inte ville. usch är livrädd för att inte hitta hem så jag skippade det. bestämde mig för att sörja denna kväll istället och ladda batterierna till imorgon och vara fit for fight veckan som kommer igen!
men tada så loggade min tyska vän Tamara in på facet och jag frågade henne om hon ville ut och äta. hon nappade, 20 min senare satt vi i bilen (hennes), så jag kom ut i några timmar ikväll i alla fall.
Åt in-n-out burger, det är grejer det. finns bara här på västkusten och de säljer BARA hamburgare, 3 olika sorter. (självklart finns de pommes, läsk och milkshake men ja) 3 menyer, sånt gillar vi. enkelt ska det vara. och om dom är goda, JA!
vi stannade även vid en affär som heter Michael´s, de säljer saker för arts and crafts / scrapbooking. Linda du skulle äääälska att gå där :)! det var hur stort som helst, och de hade allt! köpte några papper och några stickers och annat. så nu har jag gjort de två första sidorna i min bok, de är inte helt klara men så gott som! det blir nog ganska bra..
så nu mår jag lite bättre igen, det är ju henne jag ska till LA med så det är bra om vi umgås lite mer nu innan. vi ska träffas någon dag i veckan för vår frozen yoghurt och på fredag ska vi boka flyg och hotell (när vi har fått lön). AWESOME! för det är bara en månad tills vi ska åka då, och den kommer ju gå fort eftersom vi har något att se fram emot, och när vi åker har vi varit i USA i tre månader. jag är cool.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grymt, inte alls avis på den som får åka till LA! Såg att du skrev flyg, ett tips är ju att kolla på att hyra en bil vilket behövs i LA kan jag säga de tar ju typ bara 6h att köra dit och att köra längs kusten är jätte vackert och en upplevelse i sig! I LA får ni bara inte missa Universial Studio, hur grymt som helst, googla. Nu har jag äntligen gjort min första tenta (har en på tors också) jag vet att jag inte klarade den men sååå nära mixade ihop ett begrepp och jag tror att hela tentan skiter sig pga det. Men nu kan jag ju ganska mkt till omtentan iafal ;) PUSSS från ett sverige som är igentäckt av tjocka moln och kall höst nästan vinter är det! Xo

2009-10-19 @ 13:01:21
Postat av: linda

ååå den butiken skulle jag gärna gå en sväng i!!!

skoj att du fått ihop några sidor, går du kursen du skrev?? själv har jag spenderat de sista dagarna med att plugga... men nu har jag läst ikapp din blogg :) fota och visa sidorna du scrappat!! kram och godnatt!!!

2009-10-23 @ 21:59:10
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0