nothing is impossible

herregud vad denna vecka har gått fort, tänkt på det hela dagen att der redan är torsda. läste min vänners bloggar alldeles nyss, och de hade också skrivit det! men jag gillar när det går undan!
idag tog jag med ungarna till parken, pancakes for snack höll dem på gott humör hela vägen! och kul hade vi, för äntligen slappnat jag av lite, har varit himlas överbeskyddande tidigare. men det blir väl lätt så när de inte är ens egna barn och när man inte riktigt känner de. men jag är mer avslappnad nu och då blir barnen självklart de också.
sen sov de från klockan ett/halv två ända tills mamman kom hem strax innan 4, lovely!
det ringde från target idag och sa att om jag ville ha min spruta så fick jag åka dit idag mellan 6 och 7, så när klockan slog 6 slängde jag mig i bilen och gasade. så fort att jag glömde stänga garagedörren t.o.m! men jag bad om ursäkt 100 gånger för det! väl på targets pharmacy avdelning var det kaos, fler hade fått nyheten om nya sprutor. men helt plötsligt fick jag vara 2:a i kö, även fast människor stått och väntat bra länge. jag klagar inte. sprutan fick jag, hon berättade att de inte skulle göra ont och att jag skulle slappna av och bla bla. tack gud jag vet. är det någon som kan ta sprutor är det jag. och mamma.
15 minuter skulle man strosa runt i butiken för att vänta på eventuella biverkningar. gud vad jag hann spendera pengar på de 15 minuterrna. köpte mig ett par tofflor, alltså kärlek till de. helt underbart mjuka och ja, 12 dollar! en klänning som jag gått och kollat på förut, men inte orkat prova eller liknande. såg hur den hängde på rea ställningen. hittade storleken blev förälskad och la i korgen, 10 dollar! gick till smyckes avdelningen. hittade en grymt fin silverring med texten "nothing is impossible", iofs 20 dollar men jag behöver inställningen. och nu är de bara att blicka ner på fingret när något är jobbigt.
svängde även förbi barnes&noble igen och bad de beställa boken jag letat efter, satta mig på starbucks med choklad och grandma´s apple purse, ljuvligt.
som sagt, imorgon är det fredag, löning och helg. toppen! min namnsdag också, glöm inte bort den! vi ska till chuckee cheese´s med barnen på halloween party! kan nog bli kul. annars har jag inga planer för helgen, och har egentligen inget emot en lugn helg. ett biobesök och lite shopping kanske. puss på er hemma från en glad och stolt isabelle :)

Kommentarer
Postat av: Solveig Barmé

Hej Isabelle!



Tänkte att jag äntligen skulle skriva ett par rader. Jag (och även Elin) brukar vara in och läsa din blogg, och vi tycker det är jättetrevligt att få ta del av din vardag i det stora landet i väst. Ha en trevlig helg!/Solveig b

2009-10-30 @ 07:19:32
Postat av: Lotta

Yeeeaaa!!! Kul att du är på så gott humör!! =) Hoppas nu att du inte får några bivärkningar av sprutan, mamma har tagit och hon kännde sig sjuk, fick ju en släng av svininfluensan där. Så himla kul att man får gå till Target för att ta spruta ;) Jag vill också gå å shoppa i Usa, fan shoppingen där är ju helt underbar och kan vara så billig. Håll utkik efter butiken "Forever 21" den kan också heta "XXO" eller liknande, har olika namn ibland.. men där finns så fina kläder och så billigt, typ HM stuk men billigare. Andra affärtips är Marshalls, Ross och TjMax, det är fynd butiker där dom säljer saker som inte blivit sålt i butikerna till ett mkt bra pris! Jag är inte ett dugg avis på Miss america!! ;) Ha så kul på Chuck and Cheese och så får du berätta om de stället sedan, lite speciellt ;) xooxoxo

2009-10-30 @ 09:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0