quod te non occidit, te durat

det som inte dödar, härdar.
ibland får man en fruktansvärd hemlängtan, det är dumt att förneka det faktiskt. jag saknar mamma, pappa och ola. mamma och pappa är nog till största delen för att de är lika med trygghet. ola för att han är, ja bäst. men det är just den där tryggheten som man saknar allra mest egentligen. för här känner man sig aldrig riktigt trygg, man har alltid ett oros moment. alltid något som gör att man oroar sig eller känner sig obekväm, de minsta sakerna allra mest.
ett telefonsamtal, ett krossat glas, vara ute själv (en försvunnen kamera!!). ja men små grejer som känns jobbiga i början, men när det är avklarat inser man hur cool man är ändå.
att man klarar av allt det här i ett främmande land, som inte längre är så främmande, allting är så stort och annorlunda här. och allt du gör är ditt eget ansvar. jag känner verkligen hur jag redan har växt som person, efter knappa två månader. så även om det har sina jobbiga stunder, så vet man att det för något bra med sig.
det skulle vara lätt och skönt att åka hem om någon vecka, det skulle jag egentligen inte tacka nej till. men ni som känner mig vet att jag är alldeles för envis för att ge upp, right!? jag har det ju bra(!!!), men jag erkänner att jag saknar landet lagom, mellanmjölks sverige helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Va stolt jag blir över dig som ser vad det är du lär, alltså att vara borta som du är nu och gör de du gör de är något som du kommer bära med dig resten av livet och du växer verkligen som person!! De är oersättligt, så även de dåliga dagarna är som jag sagt många ggr tidigare även bra dagar för du lär något. De är bara att vara tuff och du kommer få sååå mkt igen. Det här med tryggheten som du skriver det är ju sant, men jag lovar också att efter det här året kommer du att ha funnit den där mamma/pappa tryggheten i också dig själv, de är konstigt men sant. Och om ett tag när du har kommit dina vänner ännu närmare kommer ni att ge varandra den trygghet man behöver. Fortsätt att vara cool för de är du!!!

2009-10-12 @ 09:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0