written test for my california license

idag gjorde jag teoriprovet för mitt körkort. 2 timmar var jag på kontoret, skrev inte längre än 5 minuter. de statligt ägda platserna här är oftast galna. som social security office och DMV (där du gör provet). många som ser på Usa, ser WOW. och det är wow på många många sätt, men så under utvecklat på många!
men hur som helst, provet gick bra, tror jag hade 2 eller 3 fel. hade 4 i sverige. engelskan var ganska svår på vissa frågor, men det gick ju vägen ändå. så nu gäller det att boka en uppkörning också, det får bli imorgon.
har annars haft en helt okej dag med fint väder, som vanligt! men nu ska det faktiskt svalna på riktigt. ska bli ganska skönt ändå att få klä på sig lite mer och ja längtar tills jag kan använda min nya mysiga halsduk. men det lär nog dröja!
imorgon är det jobbdag igen, kan bli intressant för barnen har varit såååå trötta. hoppas de sover hela natten nu så de är pigga imorgon. på kvällen ska jag åka och köpa mig en bok, finns tydligen en serie böcker om au pair livet. så jag åker dit, köper mig en bok och sätter mig på starbucks, för det är jag värd! hoppas hur som helst att jag mår bättre snart, men det tror jag nog!
xoxo, miss you all!
(ola, du är en faaantastisk människa! tack)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det blir bra, det blir bra, det blir bra!!! No worries! Och när du känner sådär ställ dig frågan Vad fan skulle jag göra hemma i Sverige? De är inte lätt att få något jobb och jobba på ica i mörkret är inte så lockande och desutom händer det ingenting. Bättre att bli grym på engelska och få ha roliga helger som du har där, lät som en riktigt mysig helg i SF! Sitter på biblan och har massor att göra, börja precis en ny kurs.. Aupair boken kan säkert vara nyttig, men när du vill läsa mera köp Twillight, du kommer ÄLSKA den!! Grattis till körkortstestet =) Och hoppas du kör upp en dag i veckan eller så, de skulle vara så skönt för dig att börja köra bil på riktigt!! PUSSSSSSSS

2009-10-27 @ 12:07:40
Postat av: linda

va duktig du är som klarat teoriprovet!!! grattis.. och lycka till med körningen... i dag har vi bjudit din farmor, min mormor:) på mat på stan.. Det va mysigt och hon var jätte pigg!!! då pratade vi om dig och att vi tycker att du är duktig!!!!! såå håll ut de dagar som är tunga... dagarna går så fort och det står inte på förens det här året har sprungit förbi!!! kram på dig!!

2009-10-27 @ 19:29:19
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0