biten i foten

japp, det är vad min lilltjej gjorde idag, bet mig i foten. time-out fick hon av sin pappa. sen kom hon tillbaka och gav mig en puss på kinden och sa förlåt. en liten tjej med stora bekymmer just nu!
idag har varit en helt värdelös dag, jag har gjort, ingenting! har inte haft något att göra. det var tal om att värdföräldrarna skulle åka och spela golf på eftermiddagen och jag skulle passa barnen, så jag stannade hemma istället för att kanske åka och shoppa. 1 timme innan de skulle åka, skulle det inte åka. så ja, helt värdelöst.
något bra är i alla fall att jag har bokat tid för mitt teoriprov nu! toppen toppen, 12 oktober redan! man kan inte boka uppkörningen innan man har klarat teorin så den blir lite senare. teoriboken är på 80 sidor, finns på internet. men jag sa som det var till min värdmamma att jag har svårt för att läsa det på internet, så hon skulle printa de 80 sidorna till mig! billigare än att köpa boken. så det blir väl en del plugg nästa vecka skulle jag tro.
den här vänner grejen jag pratade om, det är ett problem. för visst, fanns det några att skaffa skulle det ju inte vara något problem. men alla familjer som har au pair här ute är redan "fulla" och det är 3 stycken till. Ska försöka kontakta någon annan förmedling, har också letat en del genom bloggar osv. jag kämpar.
ikväll ska vi även beställa ett amerikanskt sim-kort till mig, kommer oftast med en telefon så vi får se hur jag gör. mamman kanske tar själva telefonen, för jag är ju rätt fäst vid min om man säger så. om det nu funkar.
IDAG HAR JAG ÄTIT POTATIS, BAKAD POTATIS. GISSA OM SMAKLÖKARNA DANSADE SALSA ELLER VAD. Har inte ätit potatis på över en månad nu, jag är inte speciellt överförtjust i det eftersom vi äter det rätt ofta hemma, men det var WOW. Bakad potatis med, smör, gräddfil, gräslök och bacon, hohoho.

Kommentarer
Postat av: linda

hi,hi molly har gått här hemma i kväll och sagt isa bell ( 2 ord) biten foten flickan:) kram på dig och hoppas du får en bra söndag:)

2009-09-26 @ 23:03:00
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0