en lugn dag kan ändras på nolltid

hej och hå.. klockan är ungefär 20 i 9 och jag ligger redan i sängen redo för att försvinna in i drömmarna vilken sekund som helst.
Prinsen verkade inte vara på något vidare humör denna morgon, klängig och gick nära mig precis hela tiden. så vi bestämde oss för att stanna hemma idag ifall han var sjuk osv. lekte en stund i sandlådan och fick sand överallt, härligt härligt. allt gick toppen, fram tills det var dax att sova.
Går och lägger prinsen utan problem, S vill inte riktigt somna, fast hon är så duktig och försöker. Det ringer på dörren och någon budbärare kommer, inte rätt läge.
När M sen vaknar, lite för tidigt, går vi ner och har lite quality time, när de ringer på dörren igen, ytterligare en budbärare. med vin, han frågade om ja var 21, nej svarade jag, äh skriv på ändå, det är alkohol, men vi låtsas att du är 21. aja.
hör i samma stund lilltjejen skrika på hjälp uppifrån, shit, springer upp med en kille på armen som vid det här laget börjar bli rätt tung.. hon hade en "olycka" i sängen, och var genomvåt och kall. får slänga ner henne i badet, riva ur alla lakan, sätta på tvättmaskinen. det ringer på dörren igen! en unge i badet som jag egentligen inte vill lämna där själv, men hon lekte så det var lugnt. ännu en budbärare...
ja sen fortsatte det med alla möjliga uppgifter som detta nu kan innebära..
Men jag tycker ja klarade av situationen riktigt bra faktiskt, var lugn osv. fröken var lite orolig ifall mamma skulle bli ledsen, men jag sa att det inte var någon fara. sånt händer ibland!
När mamman sen kom hem slängde ja mig i poolen för att svalka mig lite. gud vad lugnt/tyst och skönt det var, underbart, jag ljuger om jag säger att jag inte gillar att ha det tyst runt omkring mig.
Idag fick jag mitt första paket hit till USA! Gissa om jag blev glad, från min Kusin Lotta som är mitt största stöd just nu haha! Det uppskattades jätte mycket ska du veta, tack! Det liksom gjorde dagen! Och om jag ska vara helt ärlig, vilket jag föredrar, tröck jag i mig mina godisbitar, gott och precis vad jag behövde idag! (försökte få upp en bild, men det krånglar som vanligt)


Kommentarer
Postat av: Lotta

;) bra att paketet kom fram, jag väger ju aldrig paketen och tror jag sätter på för lite frimärken så bra att veta att det kom fram! Vad mysigt, jobbit och helt underbart att ta hand om småttingarna och allt vad det innebär!! Simon har åkt nattåg till Stockholm och spatserar väl runt där nu, jag tar tåget till Skavsta om tre timmar och sedan går flyget till Berlin. Man får ha 10kg handbagage och de räcker ju lugnt, men vi har betalat extra så vi får ha en resväska att checka in och den ska fyllas med sprit!! EU-land och billigt i Tyskland 10 liter var om det får plats.. blir kanske lite för tungt.. men nästan hehe!!

2009-09-24 @ 12:40:35
Postat av: Linda

halloj!!

ja blir då impad av dig!!!! Har en månad redan gått?! tiden går fort!! kram

2009-09-25 @ 19:01:32
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0