frozen yoghurt, (going to be) my new thing

eller det kommer åtminstonde bli!
Hade en helt okej jobbdag idag, lite segt men det var okej. Efter jobbet hade jag bestämt träff med de två tyskarna som bor här i närheten, de var mycket trevligare nu än sist! svenska A-S följde också med. Vi åt mat på panda express, kina mat som är lite utav fastfood, GUD vad gott det var!
Efter det åkte vi till ett frozen yoghurt ställe, vilka underbara människor som jobbade där, två unga tjejer som var riktigt härliga. jag måste ta kort på det stället någon gång, det är så amerikanskt!
Det fanns ca 10 olika smaker på yoghurten (alltså typ mjukglass), jag tog mint, choklad och vanilj. Man får som en pappskål som man sprutar ner det i själv, de sitter på väggen i "affären". På andra sidan sitter toppingen, det fanns allt. godis, gummibjörnar, tuggumin, krossade kakor, marshmallows, flingor, färsk frukt, you name it!
Sen betalar man för hur mycket det väger, så klart, det är USA.
Hade en toppen kväll, kom hem och fick se en lapp där det stod "we need to talk" på, från värdmamman, shit tänkte jag och blev genast jätte nervös och såklart börjar jag tänka de värsta tankarna osv. gud vad jobbigt det var och jag blev ledsen på en gång, men jag gick ner på en gång för att få det överstökat. Och tada, det gick hur bra som helst, det var bara att tjejen hade lyckats släpa upp en bunke som hon ville hållas nere. har inte ens sett det, och tvivlar på att det var när jag har haft henne i huvudtaget, men jaja. och det andra var att jag skulle ta ut en låda ur hennes rum medan jag la pojken för sin nap, den krämerna låg i innan..men hon hade tydligen en nagelsax där, som jag faktiskt hittade och tog ut idag. annars fick jag mycket beröm istället och hon sa att barnen verkade gilla mig mycket osv. och att de gillade att ha mig här. så det visade sig bli mycket bra ändå! vi pratade om lite annat också, så det känns toppen nu!
ledsen för ett rörigt inlägg, men jag är trött! godnatt!

Kommentarer
Postat av: Granberg

Åh, Panda Express är ju supergott! Billigt också. Och du, du måste äta glass från Cold Stone också! ^^

2009-09-30 @ 13:17:13
Postat av: Lotta

Kalas!! Va kul att du varit ute och träffat lite brudar som bor i dina områden. Kul med beröm från familjen också =) Frozen Yoghurt lät ju jäkligt gott ;) Och det var roliga tjejer som jobbade där?! Va lite fräck och prata med dom igen och bli lite buddies med dom, Amerikaner tycker det är jäkligt kul när man kommer bort ifrån och skulle säkert vilja bli vän om man "flörtar" lite. Kört någon bil? Själv håller jag på att bli sjuk och ligger i sängen efter en heldag på praktik. Du, de verkar ju inte så tokigt idag iafal, de är väl bättre än att vara i KALLA, mörka sverige och vara arbetslös eller sitta på Ica?!?!!! Idag var det två grader när jag cycklade till tåget, måste ta tåg till praktiken. Har varit ute i skogen med min etta idag och då hade jag täckbyxor över jeansen, fleece tröja, luvtröja, och jacka plus mössa och vantar! Solen sken men det var ändå så kallt, brrrrr!! Njut du av dina 30grader!! ;) LOVE

2009-09-30 @ 18:47:11
Postat av: Evelina

Skönt att det inte va nått allvarligt!

hoppas du får en bra dag:)

2009-09-30 @ 20:14:24
URL: http://gustafssonevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0