i was filled with so much hate until i saw the golden gate

idag lärde jag mig hur man stavar san franCisco, har gjort fel hela tiden..men men. man lär sig så länge man lever!
jag har haft en riktig toppen dag inne i SF idag, kunde ha varit lite längre men, vi kom inte iväg så tidigt som vi hade hoppats så vi kom dit runt 12 och åkte hem vid halv 7.
Vi gick och åt på ett ställe vid Pier 39 (turiststället!), kommer inte ihåg vad stället hette, men det var något italienskt i alla fall. Hade havsutsikt typ, kunde se en massa sälar och för första gången (och enda) såg jag the golden gate!
Strosade runt lite bland turiststället och en gata som går längst hamnen som är ett turiststråk, för än så länge är jag ju faktiskt turist. Jag har sett alcatraz, cable cars, pier 39, lombard street, alla galna backar som jag kände igen från crazy taxi (tv-spelet!), hann inte upp till union square men var nått kvartet nedanför..
En lite jobbig grej som hände var att vi köpte jordgubbar som vi skulle ha med oss hem för de såg såååå goda, så köpte vi en sorts chokladgrej som man doppar jordgubbarna i. När vi kommer till the biggest forever 21 ever (som mina ögon skådat) känner ja på tröjan att jag har nå klet på den. Kollar sedan ner och ser att mina shorts är täckta i brunt klet, mina skor med, och min vita tröja. Chokladlocket hade åkt upp och läckt genom påsen över hela mig, eller ja egentligen bara på shortsen, liten fläck på tröjan. Smart som man har blivit hade jag med mig ett par jeans också så jag fick gå och byta om. Vi kom ut ur affären igen med två kassar, inga kläder köpta..
Så det blev alltså ingen shopping för mig..jo en rakhyvel, but that's it.. vart rätt avtaggad efter choklad olyckan. Som tur var det precis innan vi skulle åka.
Har fortfarande problem med stycke indelningen, fattar inte varför det inte går. Kan inte ladda upp bilder här just nu heller. Ska klura lite på om de är för stora eller fel format eller nått. Simon eller Ola som kan sånt, hjälp mig!
Tog lite bilder som ni ska få se men får inte upp dem..

Imorgon blir det six flags!

Kommentarer
Postat av: Lotta

ååå vet du jag får gåshud jag vill också!!! Isabelle du kommer få en underbartid i SF och redan efter en vecka har du redan hunnit med en trip in till storstaden och fått en vän! Hallå det är inte dåligt!!!! Hade grymt på Six Flaggs! Xo Lotta

2009-09-06 @ 21:29:15
Postat av: Ola

Ska ta en titt på dina inställningar i eftermiddag :)

2009-09-07 @ 08:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0