lekparken (Y)

jobbveckan är över! woho!
den här veckan har jag tagit med barnen till parken varje dag, de gnäller lite innan men när de kommer dit älskar de att vara där! Ett sätt att få förmiddagen att flyta på som annars kan vara lite seg. jag har redan lite idétorka på aktiviteter att göra med barnen. jag vet att de finns 100000 saker att göra med dem, men ibland står det bra still.
barnen gillar att färglägga, men det slutar alltid i ett bråk om kritorna. jag upptäckte idag att jag tycker det är jätte kul, haha.. synd bara att man aldrig får chansen att göra en hel teckning! får väl köpa mig ett eget målarblock..
Imorgon kommer tydligen några galna släktingar på besök, min värdpappas bror och hans fästmö. de ska tydligen inte ha "alla mackor med på picknicken".. hoppas jag klarar av dem. värdpappan kommer hem från sin resa till hong kong också. så det blir full fart här!
ikväll har det varit lite kaos här, mamman vart lite stressad för middag skulle lagas, samtidigt korkades avloppet i diskhon igen och två hungriga skrikande ungar hade hon hängandes efter sig. Tvätt att tvätta, städning och dammsugning.
Så efter vi hade ätit middag och hon tog upp lilla M för bad och säng tog jag hand om disken och diskade allting, städade rent i köket och båda barnens lekrum, hoppas hon blir glad :) även om jag inte jobbar så känns det skönt att kunna hjälpa till!
Imorgon är det playdate i någon park här som jag inte varit till än, ska bli rätt så kul! På lördag ska jag försöka sola lite faktiskt.. och på Söndag ska vi in till San Francisco på septembers Au pair möte, berättar mer om det imorgon i ett annat inlägg! Ska bli skönt att komma från huset för några timmar.
Nu blir det lite tv med V-mamman och sen sängen, natti natti!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul med aupair möte som kommer upp, och in till storstaden liksom ;) Du är ducktig!! Xoxo

2009-09-18 @ 08:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0