monkey park, och en massa kladd..

ojojoj, vilken eftermiddag jag har haft. little miss pumpkin gjorde en big mess idag. Jag gick för att stoppa ner M (även känd som monkey man) så han kunde ta sin lilla tupplur, satt med honom i knät och läste en bok för honom. Jag bad S leka på sitt rum så länge så jag har lite koll på vad hon gör även fast jag har stängd dörr. Hon pratade mycket för sig själv men sen vart det tyst och jag förstod att något inte stod rätt till. Såg till att M la sig och smög ut. Jag hittar miss pumpkin i badrummet med vit gegga över hela sig!!! Målarfärg var min första tanke...shit!
Men det visade sig "bara" vara någon form av babykräm, sån där riktigt fet som aldrig går bort. Hela hennes armar ben var täckta!! Fick stoppa ner henne i badet på en gång, och städa hela badrummet som var täckt. När de är klart säger hon " I've got some in my room too.."
Och vad hittar vi där? Nästan hela heltäckningsmattan full av kräm!!!! Herregud!
Jag stoppade ner henne så hon kunde sova så hon inte var ivägen när jag skulle städa..Hör att M inte har somnat så jag går in dit en stund till för att få honom att somna och för att lugna ner mig lite.
När jag kommer ut igen och in i hennes rum står hon naken på golvet igen med en tub, med liknande kräm, på golvet och över henne. hon säger "Look what I've got!!" och ser nöjd ut..
ojojoj, min lilla tjej vet hur man ställer till det. Tydligen hade det hänt en gång förut..
När v-mamman hade kommit hem och hjälpt mig städa lite åkte vi till en park, ja vi åker bil till parker här och lät barnen springa av sig lite. Dom kallar den the monkey park för de har en massa stålapor äverallt där, riktigt fin och häftig lekpark!
Så jag är rätt trött nu om vi säger så! Ska försöka sova tidigt ikväll så jag är pigg imorgon när vi ska till Six Flags! Tyvärr kunde inte Ann-Sofie följa med, så det blir bara att åka barnkaruseller troligtvis. Kanske jag törs åka nån själv.
Har pratat med v-familjen nu om att åka in till SF i helgen iaf och de tyckte dom lät som en bra idé. På söndag kanske jag ska ut och köra lite bil för dom vill veta om jag är en "safe driver" eller inte, antagligen inte med dessa aoutomatbilar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tja, haft lite problem med bloggen har inte kunnat skriva inlägg. Hoppas du hade kul på Six Flaggs, kanske bara att du fick börja med barnkarusellerna ;) Hoppas du kommer in till SF i helgen då, du kommer säkert älska det. Puss å Kram!!

2009-09-05 @ 06:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0