Now&Zen Fest at Golden Gate Park

Har haft en riktigt bra dag idag! Jag lever verkligen för helgerna just nu, men dom är toppen inne i "city". Det känns rätt coolt att säga, "i'm going to the city today.." och faktiskt mena San Francisco. häftigt.
Anyway, jag och A-S tog bart in till stan och mötte upp Johanna! Tog en taxi till GG park, eftersom vi varken orkade eller hade dit att leta efter en buss eller liknande. Men det är inte så farligt dyrt att åka taxi här, vi delade de på 3 så de vart ca 40 kronor var att ta sig tvärs igenom stan. det är lite som på film, man knäpper med fingrarna och sen står den där. det var riktigt mycket folk där, vi satte oss i gräset med våra jordgubbar och bara njöt av solen och grym musik! Howie Day var fantastisk, fick lite flashbacks från högstadiet..!
Efter konserten hittade vi en buss sen som tog oss ner downtown för 2 dollar på skaplig tid! Såg föresten, ni vet serien "huset fullt" så ibörjan i själva introt filmar de en park och ett par hus som kallas victorian houses (sök på youtube "full house intro") som filmas, de såg jag idag, kändes rätt häftigt eftersom jag tittade rätt mycket på det när jag var yngre!
köpte mig hur som hellst ett par sandaler, fast flip flops, fast sandaler. Aja, bättre att gå i än vanliga flipflops i alla fall för de sitter fast i hälen. det är omöjligt att gå med skor som man måste knyta här hela tiden, alldeles för varmt. så det var ett mycket bra inköp tror jag, plus att dom är skitsnygga!
vi i golden gate park!
Howie Day står på scenen!

Kommentarer
Postat av: Lotta

ÅÅåå vilken härlig dag, du Isabelle en dag som den får du inte här hemma överhuvudtaget och att ha en sådan dag varje helg eller en gång i månaden det lovar jag väger upp mot att sitta hemma i ett kallt och regnigt sverige som bara blir mörkare och mörkare och jobba på ica om de ens skulle gå att få ett jobb överhuvudtaget!! Minns att du faktiskt var ganska less på golfbanan efter bara tre veckor. Sverige kan se ut som drömmen när man är borta, men bara man kommit hem två dagar så är man less, jag lovar här händer ingenting. Men jag är helt på det klara med att man kan bli jäkligt less av att sitta fast i huset hela veckorna, men när du börjar köra bil och fått dig lite vänner då blir det annat OCH det måste finnas ungdommar i din ålder i ditt område och du gör en bra ansträngning för att finna dom och bara man inte ger sig så ger det med sig, från en som erfarat det gång på gång på gång! Jag minns några svarta dagar där i Australien för ett år sedan, helt ensam, inte en vän och fann absolut inget boende och ville verkligen ge upp! Men se sen det ordnade sig och så här i efterhand kan jag säga att de hade inte kunnat bli bättre, jag älskade mitt hus och mina housmates. Jag vet också att vart man än hamnar som aupair eller som utbytesstudent så kommer man att älska stället oavsett hur stort eller litet det var. Ha en bra vecka, en annan har precis kommit hem och måste plugga ihjäl sig de kommande tio dagarna, så liva upp min tillvaro med lite inlägg från staterna ;) LOOOVe

2009-09-28 @ 14:28:25
Postat av: linda

härligt att du har haft det bra!!så skoj att läsa att du haft en bra helg!!! jag håller med lotta här hemma börjar det bli mörkt och kallt såååå njuuuuut av dina dagar där borta!!!! kram

2009-09-30 @ 20:26:50
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0