Scavenger Hunt in San Francisco

idag har jag alltså varit inne i SFO. har haft en toppendag, mina ben orkar inte bära mig många steg till idag. Ska berätta lite om hela den här Scavenger Hunt grejen nu..
Kommer inte på någon bra översättning för ordet, men typ som en skattjakt/poängjakt (scavenge=rota efter). De hade samlat ihop ALLA au pairer i hela San Francisco området, hej och hå. Det är inte några det inte. Vi var ett par hundra. Vi fick dela in oss i lag om 4, fick en plastpåse och ett häfte med uppgifter. Sen var det bara att börja gå. Det var saker man skulle samla, som olika broschyrer, autograf från en polis, vykort från hotell and so on. Lite som man kan göra kring nollning osv, dock inga pinsamheter. Vi gick från Ferry Building där allting startade och slutade längst bort på den vägen i princip, alltså allt var runt turiststråket.
Vår grupp gjorde ingen helhjärtad insats, vi gjorde det vi kunde, satt oss på en resturang och frågade servitören om svaren på frågorna. Vi vann inte, fick inget pris, men jag är inte bitter.
Hade en toppendag, fick träffa alla tjejerna från Au pair skolan, plus lite nytt folk! Dock fortfarande ingen här ute där jag bor..
Här bor jag (nästan), bland palmer och skyskrapor, mmh i like it!
Utsikten från resturangen, titta noga ser ni Golden Gate i bakgrunden inne i dimman!

Får bara upp 2 bilder! Vet inte varför..försöker lägga in fler imorgon bitti eller så gör jag ett nytt inlägg med fler bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Låter som sjukt kul det där Scavenger Hunt!! Jag tycker du ska söka efter lite vänner i ditt område, de måste ju finnas andra potensiella vänner som inte kommer från just Cultural Care. Kolla in den här sidan, vet inte om den är något att ha men gör ett försök: http://nanny.meetup.com/cities/us/ca/oakley/, kan ju skaffa dig ett myspace sida, amerikanska facebook eller vad man kan kalla det. Checka också efter folk på facebook! Tillbaka till fucking plugget... Löööve

2009-09-21 @ 12:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0