six flags!!

what a crazy day!
Vi åkte till six flags imorse, en gigantisk nöjespark som inte liger så långt härifrån, 40-50 min kanske. Hela familjen, plus Ann-Sofie som min v-mamma tyckte ja skulle bjuda med!
Parken öppnade vid halv 11 dock, och vi åkte igen vid två så de var ingen lång visit, men så är det när man har med småbarn!
Vi åkte dom värsta värsta bergochdalbanorna, det är mest sånna där faktiskt. http://www.sixflags.com, gå in och kolla på hemsidan och läs om ; Kong, roar, tony hawks big spin, V2 vertical velocity!
Tyvärr var det bara dom vi hann med, men det var riktigt riktigt roligt, den sist nämda är helt sjuk! 70 mph på 4 sekunder!
Senare skjutsade vi hem A-S, min v- pappa och jag. Jag följde med för att jag för första gången skulle få köra!!!
Dom ville ju avgöra om jag ska få köra deras bilar i huvudtaget, deras förra au pair fick inte det.. det gjorde mig riktigt nervös. Inte nog med det så var den aoutomatväxlad, och som om det inte räckte så var det en ca 2 månader gammal BMW. Plus ca 200 nya regler..
Men hey, jag fick godkänt!!! Han tyckte jag  var riktigt bra faktiskt och var inte ett dugg rädd haha! Så det kändes jätte skönt, så nu har jag bestämt mig förr att fixa det kalifornska(?) körkortet hur som hellst! Och jag kommer få ha tillgång till bil, men inte en egen, dock har de 3 bilar om en månad..
Så ska så småningom leta på en körskola, ta iaf en lektion och fixa teoriböcker osv. Ska försöka köra en del med mamman eller pappan också. (p.s, igår firade jag och mitt svenska körkort ett halvår!!)
That's all for today, har haft en toppen helg och mår bra!

Kommentarer
Postat av: Ola

Låter som du har det bra där borta. Skönt att det gick bra att köra också, och vem vill inte köra en ny BMW?? Det är nog en bra idé att ta körkortet där, alltid bra att ha!

Grattis till ett halvår med körkortet :P

2009-09-07 @ 08:52:53
Postat av: Anonym

Ducktig du är, automatbil och allt!! Six Flaggs jag blir inte något avis... PUSS Lotta

2009-09-07 @ 17:57:14
Postat av: Linda

duktig du är!! har du hittat några roliga butiker att fördriva tiden i??? kram

2009-09-07 @ 20:55:37
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0