svar på tal

Hur ser huset ut?
Huset är så typsikt amerikanskt det kan bli, det ser precis ut som husen i extreme homemakeover, fast lite mindre tack och lov! Det är inte jätte överdrivet, utan lite större en lagom, och vi svenskar gillar ju lagom. Sådär högt till tak ni vet och stora portaler mellan rummen. Har räknat till 5 sovrum och 4 badrum, + en toalett.
Frågade idag varför alla hus ser likadana ut och v-mamman visste inte, hon berättade dock att i det här området finns det bara 3 olika modeller på husen!! Så i princip vart tredje hus är lika här...
Vad äter ni för mat?
Den största omställningen för mig är att vi inte äter riktig lunch, hr faktiskt varit jätte jobbigt i början och jag har inte vant mig riktigt än. Vi äter kanske lite rester eller en macka till lunch. Till middag får jag lyxmat, vi äter ofta grillade stekar. Dom tycker jag är konstig som vill ha min "well done", här ska det vara blodigt minnsan. Det som är annorlunda att vi varken har någon sås till, eller pasta,ris eller potatis, bara en sallad. Salladen är iofs ganska stor och mättande men det känns fortfarande konstigt. På luncherna när alla är hemma äter vi lite som vi vill och när vi känner för det, men middagarna är alla med ifall alla är hemma. Pappan är ofta sen från jobbet dock..
De äter inte så mkt snabbmat i familjen, kanske pizza en gång i veckan men det är nog det!
Hur ser barnens rum ut?
Barnens rum är väldigt enkla, en säng, en byrå, en enorm garderob och ett skötbord, och enormt massa leksaker förstås! Tjejen har rosa, killen har blått, suprise huh?
Finns det lekrum?
Familjen har 2 stora vardagsrum som även används som lekrum eftersom de kan se barnen när de kollar på tv..Det är miljoner leksaker, jag skojar inte. Och det roliga/irriterande/hemska/skrattretande/vansinnesdrivande är, att ALLA låter..
Har familjen några djur?
Nej familjen har inga djur, vilket är ganska skönt, slipper man oroa sig för att dom ska dra katten i svansen och så vidare..

Har de stora tv:apparater?
JA, men jag vet inte hur man vet tv storleken så jag säger bara att dom är stora så förstår ni. Varken pappa eller Ola skulle klaga om vi säger så. Dock finns det bara 2!! Vilket säger att vi har fler hemma,  1-0 SVERIGE!
Hur gamla är värdföräldrarna?
Ska jag vara ärlig har jag ingen aning! Det är något jag har grubblat på sen jag kom hit. Men mellan 30 och 40 skulle jag tippa på. Mamman är yngre än pappan, ska ta en sneakpeek på körkorten när ja får möjlighet.
Kan ni gå till lekparken?
Jag gick till en lekpark för första gången idag, och det finns 2 stycken inom gångavstånd som man faktiskt kan ta sig till gåendes! Försökte få ungarna dit förra veckan min lilla fröken ville inte..blir ett nytt försök på tisdag för när de väl kommer dit tycker det de är så kul och vill aldrig gå hem!
Dom roligaste ligger dock lite längre bort så dit måste man ta bil
Är det kallt inne och varmt ute?
Ja, jag tycker det är riktigt kallt inne, de gör inte dem. Men ni som känner mig vet att jag nästan alltid är kall. Däremot så är airconditionen på mitt och S rum mycket kallare än i de andra rummen!
Vi har haft det jätte varmt ute, mellan 30-38 grader sen jag kom hit. Igår kom det en åskskur så det har svalnat av rejält efter det! Kanske bara är 25 nu haha..
Är du frisk nu?
Ja jag är frisk nu, har mått bra i en vecka, börjar få ont i halsen nu bara, hoppas det inte är något nytt på gång.
Tror jag fick med det mesta där, har ni fler frågor så ställ, ja kan göra en ny sammanställning senare. Och glöm inte att kommentera!
Imorgon är det måndag vilket innebär halv jobbdag. Vi anordnar en playdate här imorgon från halv elva, ska bli kul att se hur en sång går till lite mer exakt!
Sen tar barnen sin nap och mamman åker nog och handlar.. det bästa är att ONE TREE HILL börjar imorgon kl 7!

Kommentarer
Postat av: Linda

halloj!!

skoj att läsa här ovan!! och va skoj med scrappboking kurs!!!! låter superskoj och scrappsaker är ju sååååå himla billigt i usa!!!

kram

2009-09-14 @ 19:53:50
URL: http://nallebrum.blogspot.com
Postat av: Lotta

Bra Iza, du är ducktig på att skriva =) Du kan skriva hur ditt rum ser ut också och har du börjat plugga till ett körkort?? Det verkar som du gillar ungarna och de är ju kalas! Hur är kännslorna annars såhär nästan en månad efter färd? Du är cool å jälvligt ducktig!!! Och ps. kan du inte lägga upp lite bilder, om du inte får lägga upp något på barnen kan du ju ta kort på huset å ditt rum så vi får se =) Lovve Lotta

2009-09-14 @ 20:39:30
Postat av: Ola

Storbilds-tv åt folket!

2009-09-15 @ 12:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0