dilema, big time

andra arbetsdagen avklarad, inte riktigt lika smärtfri som gårdagen men helt klart ett VG!
S är jätte rädd för högljudda maskiner och annat som låter, och här har dom både städerska, poolskötare och trädgrådsmästare..
så trädgårdsmästaren var här idag och klippte gräset, han kom precis när vi hade gått ut, så det var bara att springa in igen och hela vägen upp för att det skulle höras så lite som möjligt.
Anyway, idag tog vi oss ut på bakgården och lekte lite i deras lekstuga, den är i plast(!!!). Vi blåste lite såpbubblor också, det tyckte dom var jätte roligt!
Jag trivs verkligen jätte bra i familjen, dom är toppen! Barnen är hur snälla som hellst, iaf mot mig, och föräldrarna är roliga och vettiga människor. MEN, området... jag gillar det inte och vet inte riktigt hur jag ska göra. Det finns en hel del parker osv här, men det är bara roligt med barnen. De finns lite shopping här om jag har förstått rätt, men för att ta sig dit måste man ha bil. Jag kommer inte ha någon användning av att ha bil här, för bil in till SF är ingen bra ide, trafiken är helt sjuk! Och de har typ en kort lista på de städer de är okej att låna bilen till (och där finns det inte så mkt att göra), och eftersom vi bara är 4 au pairer här i området så finns det inte så mkt användning av de.
Det är rätt dött här ute och det finns ingen möjlighet till någon spontan fika med någon kompis eller nånting här ute vilket känns så himla tråkigt!
Jag har ju massa kompisar, men de bor ganska långt bort allihopa, och städer där de är för långt att låna bilen till. Det kommer nog bli några helger inne i SF, men jag vill inte spendera varenda vardag eftermiddag/kväll inne på mitt rum..
Vill bo kvar i familjen, men jag vill inte bo här för det är inte meningen att året ska spenderas på egen hand. Det är meningen jag ska ut, träffa nya människor och ha kul!
Ska ta en funderar hur jag verkligen känner inför allt nu över helgen osv, med körkortet och allt.
Tack för alla fina kommentarer!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej, roligt att du skriver lite varje dag så vi hänger med. Tror du inte att det kommer fler au-parer till området under hösten. Ska inte du gå i skola också, då händer det ju lite o du får möjlighet att träffa andra. Tur att familjen och barnen är gulliga iaf. Ha det bra kramar mamma

2009-09-03 @ 12:42:37
Postat av: Linda

men söta lilla du... du har ju bara varit där i npågra dagr.. klart du inte kommer att sitta själv på rummet du får väll ut och se dig omkring!! får du låna bilen och åka och kika i affärer?? kolla om du inte hittar ?? åå hittar inte namnet ska fråga lotta typ en mat kläd pryl butik som finns överallt där kan man fördriva många timmar.. tänk om jag kunde göra dig sällskap där några timmar:)det hade varit fint det...ha..ha..kram och

BE STRONG!!!!!

2009-09-03 @ 19:11:29
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0