summa sumarum

har länge tänkt att försöka skriva ett avslutande inlägg på min resa, men tiden har inte riktigt räckt till. jag har mest njutit av min månad här hemma i sverige.
att se min värdmamma med tårar i ögonen när hon släppte av mig vid flygplatsen var oväntat. oväntat att jag var nästan lika dan. hela flygresan flöt på bra och jag hann med mina två byten som var i New York och Helsingfors. sov dock endast en knapp timme på min 17 timmars flygresa, men hade ju ett antal filmer att se så det var inget större problem.
när planet gick ner över helsingfors, det var först då jag kände att det var verkligt, att jag var på väg hem, att se gran/tall skogar och sjöar utanför flygplansfönstret gjorde att det pirrade i hela kroppen. väl på arlanda fick jag bagaget nästan direkt och möttes upp av Ola. lycka. hälsade på min farmor på vägen och åt jordgubbar, sen var det hem och sova en timme och direkt ner på stan och Peace&Love, och träffa vänner. kunde inte bli bättre.
jag har konstigt nog inte tänkt så mycket alls på mitt liv där borta på andra sidan atlanten, det liksom försvann i samband med att jag kom hem. har en bild på barnen inramat på mitt nattduksbord, åh vad de är fina. jag saknar dem, det gör jag absolut, när jag tänker på det gör det nästan lite ont i mig, att två så små varelser kan påverka och ha sån inflytelse på en annan är märkligt. men härligt också.
däremot kan jag inte säga att jag saknar livet där, samma sak vareviga dag, ha en massa konstiga regler och begränsningar fast man är "vuxen".
men jag har inte ångrat mig ens för en sekund att jag åkte, och det är jag stolt över, men jag har heller aldrig ångrat mitt beslut om att åka hem 1 1/2 månad tidigare.
jag är oerhört tacksam för allt jag fått se och uppleva, ALLT, San Francisco, Lake Tahoe - så vacker där även om besöken dit inte alltid var de roligaste. Los Angeles, Las Vegas, fick se New York en andra gång.
alla vänner jag träffat, de svenska, Sandra, Anna, Johanna, Camilla framför allt. Tamara saknar jag enormt, men hon kommer och hälsar på mig nästa sommar, tillsammans med Madeleine. och alla andra förstås. Ann-Sofie som var mitt svenska stöd där i närheten, hann inte ses så jätte mycket, men skönt att ha någon att prata svenska med så nära.
jag har många minnen från mitt år i USA
* New York skolan
* Bli utelåst med småbarnen i minusgrader, ingen telefon. (en höjdare!)
* Disco Cruise
* Water World
* Alice´s konserter i Golden Gate park
* Veckan med min familj, bästa veckan på hela året, utan tvekan.
* Stopp i toaletter, hahaha...
* Los Angeles med Tamara, disneyland, universal studios..
* Rollerderby i San Francisco, galnaste jag sett.
herregud vad listan kan göras lång. men jag ska börja runda av, tack alla som följt mig och stöttat mig. ni var guld. men nu blir det inte mycket mer i denna bloggen, ett bildregn kommer att komma. men just nu säger jag tack för mig.
till alla blivande au pairer som har följt mig och inte vet om de törs åka kanske, säger jag bara åk. åk. åk. det är så värt ett försök, känns de inte rätt, försök en gång till, men annars gör nått åt saken! jag har lärt mig så mycket och mognat en hel del tror jag.
IF I CAN MAKE IT THERE, I'LL MAKE IT ANYWHERE. AND SINCE I MADE IT THERE, I CAN MAKE IT ANYWHERE

Kommentarer
Postat av: Patrik Wallner

Isabell, riktigt kul att följa dig på din tur "over there". Extra kul att du hamnade i San fran... där jag varit... även att du var i Lake Tahoe dit jag även har varit ... jag har rekommenderat din blogg till en tjej som är på väg att åka som aupair, tycker att det varit skoj att föja dig. // Patrik Wallner (fd Lärare)

2010-08-07 @ 23:56:19
Postat av: Sofia

Hej! Jag planerar att åka som Au Pair efter studenten (nästa vår), och det skulle därför vara kul att få kontakt med dig och få ställa lite frågor.

Hör gärna av dig via mail.

Hälsn. Sofia

2010-09-20 @ 18:58:17
Postat av: Leia ♥

Härligt med många bra minnen! :)

2010-10-11 @ 14:49:13
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: ♥ L A I L A ♥

:):)

2010-11-22 @ 21:30:18
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Lucke

Tjenare, vad göres? :)

2010-11-23 @ 14:55:24
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Kulan

Anmäl dig gärna till Månadens Bästa Blogg hos mig =)



Vinnaren kommer bli länkad på en av de tolv största bloggarna i Sverige och få en fin present på köpet, värde över 1200kr!

2010-11-24 @ 13:22:04
URL: http://kulansplace.se
Postat av: Lucke

Hejsan, vad göres? :P

2010-11-28 @ 14:52:35
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Hej

Var med och tävla om en länkning i dagens låt :)

Kommentera namnet på låten och artisten i dagens låt inlägget :)



MVH LadyYasmine

2011-04-07 @ 13:11:17
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Mikael

Heej!



Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

2012-07-14 @ 17:50:17
URL: http://forum.modekampanj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0