is sweden close to europe?

var som sagt på min engelska lektion denna onsdagskväll. var dock inte så aktiv för att jag kände mig mer död än levande. (tränade min engelska bra ändå eftersom jag pratade med tyskorna istället). men vad jag skulle berätta var att vi fick ett papper med massa engelska ord (LÄTTA!!! typ, window, party, sun osv...). så ska man läsa alla så fort som möjligt med rätt uttal. jag fick flytta ihop med en äldre dam på cirkus 50+, svårt att säga vad hon kom från men såg ut som en blandning mellan mexican och thailändare. i alla fall så skulle vi läsa dessa ord för varandra. efter det frågade hon var jag kom från:

Where are you from?
I'm from Sweden!
Sweden..hmm... OH yeah sweden!
yes..
is sweden close to europe?
eeh, it is in europe
oh, how fun!
skämtade denna dam med mig eller vad är det frågan om? kan inte sluta tänka på detta.. trodde hon att europa är ett land? för vilken annan världsdel skulle sverige kunna ligga i? afrika? asien? pass. det skrämmande är också att min 19 åriga lilla hjärna förmodligen har en bättre världsbild än min kära mexicans.

Kommentarer
Postat av: Ola

Is CA close to USA?

2010-02-04 @ 07:27:31
Postat av: Linda

hi,hi skrattar här hemma:) här kommer en STOR kram:)

2010-02-04 @ 22:07:59
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0