jobb och slit

jobbar jag inte så äter jag, äter jag inte så pluggar jag, pluggar jag inte så sover jag. så ser mina dagar ut nu. jobbar från 8-5, har skola mellan 6-9. Tahoe på helgerna = jobb.. jobb imorgon kväll..
någon uppdatering om helgen blir det nog inte hur som helst, mer än att jag åkte bräda på söndagen i FANTASTISKT väder, fy satan vad vackert det var på toppen. lite tråkigt att kolla på utsikten helt själv bara. men jag kämpade på med en hel dag i backen, träningvärk är bara förnamnet för dagen efter. nästa gång ska ja våga ta med mig kameran på ett åk till toppen, måste ju ha ett kort.
passade på att köpa en skidjacka också, en tunnare variant. men den va grymt skön!

måndagen spenderades i bil, och kö. det gick hur fort som helst tills vi hade ca 10 miles från huset. då blev det tvärstopp vid någon bro. vi satt och väntade i nästan 30 minuter innan vi insåg att bron inte fungerade (det är en bro som vrider på sig så båtarna kan komma igenom och antagligen så hade den fastnat i ett läge som inte tillät bilar att åka över), så vi fick ta en omvägen på 90 minuter, körde 70 miles extra, när vi bara var 10 från huset...
ikväll har jag varit på engelska, såsom igår, men ikväll hade jag en förbannad huvudvärk och var alldeles varm så jag bara orkade inte vara där hela lektionen. tog någon tablett nu när jag kom hem, orkar för guds skull inte bli sjuk IGEN.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tjaa! Det är fortfarande massssa snö i Sverige, det har inte töat bort en enda ggn den här vintern, utan snön har legat nu sedan Lucia. -7,9C idag, men det har varierat massor allt från 0 till -25 typ. Men den där riktiga kylan -25 var ett bra tag sedan nu. Att sitta ute i 20C och sol låter helt ofattbart för mig, här är det brist på D-vitamin, solen visar sig inte allt för ofta, då det fortsätter att snöa så gott som varje dag. Det är väl bra att det händer en massa saker hos dig, att du har fullt upp ;) Och när engelska lektionerna sedan tar slut se till att få ett intyg från skolan på att du har gått där, kan komma väl till hands senare i livet. Jag menar så det inte bara står på dina aupairpapper. Du skriver att det är andra aupairer som går engelskan, va för aupairer är detta, är det tyskorna? Är det några andra aupairer som bor innom räckhåll förutom de två tyskorna? Vem var den här nya tjejen som tog någons plats? Puss puss nu är det heldag med tentaplugg..

2010-02-18 @ 09:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0