just not my day

vomit.
räcker det som förklaring? nej det är inte jag som spytt utan min lillkille, rakt över mig, igen. mamman hade tagit ledigt från jobbet idag. hon stoppade ner M för hans dagliga nap, men han bara grät när hon lämnade rummet. men hon blev tvungen att åka och hämta S från pre-school. efter 20 min gråt började han skrika istället, och vi alla vet ju vad som händer då. han spyr. jag blir ju tvungen att gå in till honom, men samtidigt när ja går in där inser han ju att mamma inte är hemma och blir ännu argare. sagt och gjort, han spyr. över mig, över mattan, i handfatet när jag lyckats tagit med honom dit. shit pommes..
problem nr 2. jag tog hushållspapper i ren panik för att få bort värsta delen, och stoppade sen ner det i toaletten och spolade. inget jag tänkte mer på fören ett tag sen. stopp. jag har försökt allt med toaborste och galge och allt. spolar man så fylls toan bara upp med mer vatten so mtar 30 min att rinna undan..och sen börjar det om igen. har inte haft en chans på miljonen att berätta detta för någon. två galna ungar, en så gott som ensamstående mamma på sämsta tänkbara humör, spya överallt, kaos inför Tahoe imorgon, packning, matlagning. gud vad ska jag göra.. kan inte gå in där och fippla nu eftersom badrummet ligger mitt emellan barnens sovrum och ingen av de sover än. får se när hon är klar med barnen och om det kommer någon pappa hem, eller om det helt enkelt får vänta till imorgon. även fast jag hatar det!! jag vet att det enda rätta är att bara gå och säga det, varför ska det var så svårt då. tänk om man kunde vakna och problemen var putsväck. som sagt, får se om allt lugnat ner sig om en liten stund.
jag är bara så j*vla tröt på den här skiten...
när ja är klar med au pair grejen är jag så done med att bo i någon annas hus. det ska vara mitt eget och mina egna problem.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Woww vilken dag, fyyy fan för å få spya över sig det är ju så man kräks själv! Toalett problemet känner jag väl till.. de blev OFTA stop! De jag själv gjorde till sist, för de har ju inge sugploppar var att leta i varenda affär tills jag fann en sugplopp att köpa, den var värd de dollarna den kostade ;) Ursh stackare, tycker synd om dig!

2010-02-12 @ 14:39:37
Postat av: mandy - au pair in Seattle

testa att halla i baking soda, lat de sta en stund o sen spola (om det inte ar risk att de rinner over saklart)

2010-02-12 @ 18:54:04
URL: http://mandyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0