urk urk urk

hej och hå..
har inte uppdaterat på några dagar för jag har varken haft tid, ork eller lust. engelska i måndags, yoga igår, engelska ikväll igen. förut hade jag ingenting att göra, nu är det alldeles för mycket.
jag säger välkommen Februari, du har varit efterlängtad! Januari var en sjukt lång månad som aldrig ville ta slut.
risk för att bli sjuk igen, lille M var nyss till doktorn med sin nya förkylning, och Krupp blev diagnosen. när han kom hem igen spydde han i garaget (pga hostan). får se om helgens tahoe planer håller i sig eller inte ändå.
S börjar förmodligen pre-school nästa vecka. jag är överlycklig eftersom de betyder lite nya rutiner. 2 dagar i veckan 2 timmar åt gången. men det blir bra.
engelska ikväll, jobb och gym imorgon, tahoe på fredag.. när får jag sova?
usch, senaste dagarna har varit riktigt jobbiga. förmodligen pms som spökar igen men ändå. har känt mig ensam, fruktansvärt ensam. visst är jag ensam här på andra sidan, jag har 2 vänner och en halv familj här. men jag vet inte riktigt, jag har ju tyckt det varit pest förut men aldrig riktigt haft den här känslan. känner mig verkligen helt ensam, ingen att prata med. ingen som kan ge en en kram efter en jobbig dag eller så. inte ens ett par stöttande ord liksom. självklart pratar jag med tyskorna om jobbet och allt, de är ju det enda vi gör men. inte har ja pratat med min familj där hemma på nån vecka heller. usch hoppas de här går över snart och att det är pms, för de är en obehaglig känsla som inte går att beskriva.
(vad som dock gjorde mig lite glad idag att ja kunda vandra hem från lekparken i bara t-shirt)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Haloj från 1m snö i Linköping, igår tog det mig över 1,5h att ta mig till skolan pga snöstorm. Idag valde jag att gå istället för att försöka ta buss som jag gjorde för första ggn någonsin igår. Att gå tog mig 55min, jäkligt fin morgonpromenad! När jag tänker tillbaka så började det snöa dagen efter Lucia 14dec och jag kan inte minnas en enda dag som det inte har snöat sedan dess. Det här är verkligen ovanligt för Lkpg och Sv.



Nu tycker jag att nu när du snart får ditt körkort så tar du också tag i ditt liv! Fixar lite mera vänner, de kan ju omöjligen bara finnas två potensiella personer att umgås med där borta, även om du bor i en liten håla. Hallå jag är uppvuxen i R och jag hade ju massa vänner där. Och varför tar du inte chansen att åka och hälsa på någon av svenskarna från skolan när det är helg, även om det är långt så kan man ju sova kvar. Kom igen nu you can do it!! Xoxo

2010-02-04 @ 18:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0