ang körkortet

tänkte skriva snabbt så alla vet hur det ligger till angående detta.
teorin är ju avklarad, fick ett "permit number" som man använder sen för att boka uppkörningstid. detta kan man göra över internet, men ända sen dess har den sagt att jag inte har tillgång till detta när jag har försökt och istället ska ringa.
när man ringer till DMV här så kommer man till en automatiskt svarare som är rätt korkad enligt mig, men det är väl för att slippa ha folk där som måste svara. och jag har försökt och ringa och ringa, det är 100 frågor man ska svara på, och man måste prata K L A R T E X T, jag lovar. men i alla fall, när man är klar med allt detta så säger den vänlige maskin rösten "this service is not available right now, please try again later". jag har försökt minst 100 gånger nu. i fredags försökte min värdmamma hjälpa mig att ringa så vi skulle kunna komma genom till någon riktig person, men då visade det sig att alla kontor är stängda på fredagar denna månad. så nu blir det väl att hon hjälper mig å ringa imorgon så att vi kan få prata med en riktig person som kan hjälpa. det jag dock är orolig för är att de har gått så lång tid att jag måste göra om teorin igen..
nu undrar ni självklart varför jag inte bara satt mig i bilen och åkt dit och bokat tid eller bara satt mig och vänta själv liksom. grejen är den att kontoret ligger för långt bort för att jag ska få köra dit själv.. alltså måste jag ha mamman med, och då inkluderar de barnen.
så är det med det, no complaining please!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du behöver inte göra om teorin, dom förnyar den bara, alltså "utgångsdatumet" :)

2010-01-16 @ 07:49:06
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0