bästa medicinen mot hemlängtan

SHOPPING! jag lovar jag lovar, även om det bara är för en stund som man mår bättre, så mår man ju i alla fall bättre! erkänn Lotta? det behöver inte vara dyr shopping, utan lika gärna om inte hellre fyndshopping! för när kläder är nedsatta på något sätt här i USA så är det BILLIGT.
Tamara hade haft sin första hemlängtan igår när hon hade skypat med familjen på sin brors 18:års dag. vad gjorde hon då, jo åkte till victorias secret, såklart.
denna lördagmorgon tog jag det lugnt och låg i sängen nästan till 10, underbart. vid tre tog jag bilen till gymmet, franzi och tamara var redan där. 25 min på en crosstrainer sen var jag rätt slut, känns verkligen att man inte tränat på 4-5 månader.. lite olika ROLIGA maskiner på det och sen stretch så var jag som en ny människa med ny energi. woho. imorgon blir det nog simning!
vi åt middag på Panera Bread, igen, så himla gott. det är nått jag ska göra när mamma och pappa kommer, för de är verkligen en stor grej här åtminstonde i SF att äta soppa ur en brödskål. Brödet är en stor kula surdegs bröd som de skopar ut och där häller de i soppan sen, mumma. Old Navy sen och hittade två underbara koftor vilket är något jag verkligen saknar här då jag bara har tröjor med huvor typ..På target blev de ett sovset och lite glass.
sovsetet (ett linne och hotpants), en vit kofta med knytning i midjan, och en vanlig svart utan knappar och lite längre.

Kommentarer
Postat av: lotta

Shopping fungerar alltid bra som plåster på alla sår när man haft en dålig dag och det måste ju funka för hemlängtan också. Men hemlängtan är inget jag håller på med, det tycker jag är slöseri med tid jag längtar mera bort som just nu ;) ååå jag skulle gärna byta 20år och aupair i SF mot min tentaångest! Så bra att du börjat kämpa på gymmet, måste kännas refreshing efter hur stilla som man faktiskt är i det där landet. Några planer för uppkörning? Puss puss puss!!

2010-01-10 @ 10:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0