another great day

så även tidigt denna morgon styrde jag bilen mot pittsburg och bart. var inne i San Francisco strax innan 11 och min båt till alcatraz skulle gå klockan 12. gick från embacardero till pier 33, köpte vatten och väntade.
alcatraz var som väntat, intressant och halv läskigt, är som sagt intresserad av kriminalhistoria osv. det var ca 25 grader idag med så det var varmt och skönt. har bränt mig rätt duktigt i ansiktet..
efter alcatraz vid 2 tiden gick jag till pier 39 och tänkte strosa lite eftersom jag ändå var där, men min mage gjorde mig påmind om att jag inte hade ätit än. det var knökat på alla resturanger där så jag började min vandring tillbaka.
gick heeeeela vägen till Macy´s, puuuh. kikade in på cheesecake factory igen och kollade kön. var nästan ingen så 15 minuter senare satt jag ute på deras terass med utsikten över union square. åt världens godaste lax med potatismos. kikade i någon affär och hoppade på bart hem igen. var hemma 18:00 exakt och slängde mig i poolen.
lyckades hålla mig borta från shopping helt idag, woho!!
del av staden från båten
den "berömda" skylten
en av alla celler
en vänlig själ insisterade att ta ett kort på mig eftersom jag var själv.


jag har verkligen lärt mig att klara mig på egenhand, de kände jag idag, för första gången. jag är grym. del av det är att jag också lärt mig att uppskatta egentid (å andra sidan har jag verkligen lärt mig att uppskatta att ha någon där), men att sitta på resturang själv. och kunna njuta. jag njöt av maten, utsikten och livet. för 10 månader sen hade jag inte gjort det, då hade jag kännt mig obekväm och uttittad. nu bryr jag mig inte, i alla fall inte så mycket.

Kommentarer
Postat av: Lotta

JAg tror nog att du har lärt dig en massa saker under det här året, många som du inte själv ser idag. Du har verkligen kämpat på bra och det ska du verkligen ha credit för!! Vilket datum flyger du hem? Fias bebis kommer snart! Nu ska jag till jobbet. xxxo

2010-06-15 @ 13:47:26
Postat av: Linda

åå visst är det skoj att besöka alcatraz.. och du är grymt duktig som fixat detta år!! är faktiskt väldigt impad!

2010-06-18 @ 22:57:12
URL: http://nallebrum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0