underbar dag!

har haft en suuuperdag! det var utan tvekan över 25 grader inne i city idag, och här ute har det varit 35+... Tog bilen till bart vid 9 snåret, och var i San Francisco strax efter 10, där jag mötte upp TANJA (från falun som jag åkte konståkning med förut :) har inte setts på typ 2 år, och så träffas vi här, på andra sidan jorden. life's funny.) vi gick och strosade lite och shoppade lite, eftersom jag slängde mina converse förra helgen har jag funderat på huruvida jag ska köpa ett par nya här eller vänta tills ja kommer hem med tanke på packningen. men sen berättade hon hur billiga de var, 39 dollar (!!!) alltså ca 300 svenska. medan mina förra jag köpte på stadium kostar 700 kr, så var det väl inte så mycket mera att fundera på. (dock när jag kommer hem har tanja skrivit på facebook att vi förväxlat skorna, ja har fått hennes bruna låga och ho mina vita höga.. aja, ger oss en anledning att ses i sverige igen!)
vi lunchade på cheesecake factory, som vanligt får man kanppt i sig hälften men gud så gott det är.
vid tre skulle hon åka hem och jag åkte vidare till Lafayette och träffade de svenska tjejerna, inte sett de på minst ett halvår, men det var som väntat, precis som igår. de styrde kosan mot sun valley mall, VARFÖR ÅKTE VI DIT!! detta var absolut sista shoppingdagen för mig i detta land, punkt slut! ojoj, hittade sååå mycket fint, och de mesta var på rea, så då tror man ju att det inte blir så mycket pengar, men när man lägger ihop allt, huuuga.
de skulle grilla eller nått nu på kvällen, men jag hade bilen stående på bart, inte världens säkraste ställe så jag ville komma hem medan det var ljust så jag skippade det. tråkigt, men bheövligt om jag ska orka upp till Alcatraz imorgon.
har dock inte knäppt ett enda kort på hela dagen, gash, men antar det är ett tecken på att jag har varit upptagen och haft det bra! kanske kan knäppa ett kort snart på allt jag shoppat idag, om ja törs.
nu ska ja vänta tills mamman lagt barnen och be om hjälp att printa ut biljetten, sen blire sängen!
i love san francisco


UPPD;

obs, bikinin är blå.

kass bild, men sandalerna är lite to die for.

biljetten är printad och ligger i min väska, min värdpappa frågade mig om ja kommer behöva en extra väska med mig hem när han såg mina kassar. JAAAAAA var mitt svar. då berättade han att de hade en gammal som de hade fått av hans föräldrar när de var och hälsade på i höstas för att de skulle få med sig alla saker. han sa att jag mer än gärna fick ta den, så hade de en sak mindre att göra sig av med, toppen säger jag. gratis är bra!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Najs! xxo

2010-06-13 @ 22:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0