svar på tal

fick lite frågor av en tjej som funderar på att åka som au pair, lägger upp det som ett inlägg för ja är rätt säker på att det är fler som undrar.

1. Vad är det bästa med att vara au pair?
du börjar med svåraste frågan.. jag vet faktiskt inte. jag har några botten saker, de mesta är average men ingen toppen sådär. hmm, eller jo!!! allt man får se. vid sidan av allt jobb och de så har man chans att upptäcka helt grymma platser och saker! som många andra svennebananer bara drömmer om, om två veckor ska jag tex se Las Vegas och Grand Canyon, hur coolt är inte det. plus att man får betalt varje vecka så man går aldrig pank!
2.Om du hade kunnat ändra på något, vad skulle det vara?
skulle jag ändra på något skulle det definitivt vara att åka till en större stad, behöver absolut inte vara en storstad på det viset. men en stad där det finns ett riktigt college och en bunt andra au pairer!
3. Hur ser en vanlig dag ut för dig?
en vanlig jobbdag börjar jag runt 8 tiden när mamman åker, äter frukost med barnen och klär på dem, är det ingen pre-school för tjejen går vi till lekparken och är där någon timme på förmiddagen. sen går vi hem äter lunch, vid 1 lägger jag dem för deras nap (tupplur, eller hur man nu ska översätta det). De vaknar strax efter 3- halv 4, då går vi antingen ut på gården och leker eller leker med leksaker, play doh eller gör små pysselsaker. jag slutar vid 5 och då åker jag antingen till min engelska lektion (måsta ha 72 skoltimmar), eller så åker jag till gymmet eller äter någonstans med de andra au pairerna!
4. Tycker du att jag gör rätt i att åka?
Är det något du känner att du vill göra så tycker jag absolut det!! För vara sig du trivs eller inte så kommer du aldrig ångra dig att du tog chansen, jag mådde rent ut sagt skit ett tag i början, men jag ångrade aldrig att jag åkte. för jag vill inte spendera resten av livet till att fundera på hur det kunde ha varit :) man får se så sjukt mycket häftiga saker också som sagt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0