värmen är tillbaka

igår var det födelsedagskalas för hela slanten, princesspary, eller sjöjungru kanske. en blandning. 4 år fyllde den lilla tösen. tack och lov kom inte alla de 15 inplanerade ungarna, men tro mig det var tillräckligt. det var pizza, hoppborg, cupcakes och pinata (får inte till de spanska N:et) som stod på schemat. det var ett lyckat kalas med fint väder.
idag så är det ny vecka och nya tag, lite som ett sista eller näst sista ryck inför en efterlängtd och välbehövlig semester. har lekt med barnen och morfarn hela dagen, satt ute i solen och läste ett tag också.
halv 6 på kvällen bestämde jag mig för en promenad, hade t-shirt och caprimjukisar och var vaaarm. snacka om underbart, känner nästan att de bränner lite i ansiktet till och med efter dagen. hoppas för guds skull att denna värme är här för att stanna.
har tagit promenad nu två dagar i rad och det känns jätte bra. men man kan verkligen känna att det var ett tag sen man rörde på de där benen, blåsor och träningsvärk är resultatet. hur jag lyckats få träningsvärk i ryggen har jag dock ingen aning om. så de är mitt mål nu, att ta åtminstonde en halvtimmes promenad nu varje dag tills familjen kommer så länge väder, jobb och fötter tillåter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0