a bee story

fy sjutton vilken dag. herregud.
började jobba som vanligt runt 8 och morgonen flöt på helt okej, sen bestämde vi oss för att åka till en lekpark. bilnyklarna funkar inte.. finns ingen vanlig nyckel utan är bara sådär automatisk, craaap. så gick vi till en annan lite närmare..
sen vid lunch hade jag gnälliga barn och ingenting fanns det som passade och äta ja ni vet det vanliga. la barnen i sängen efter lunchen, M ville inte sova, eller gjorde inget motstånd men han låg å rulla runt i sin säng och pratade med sig själv i nästan 1 timme..
jag går ner för att diska undan lite och ser tre getingar i köket (samma sak hände i måndags när föräldrarna var hemma), lyckas döda två med en tidning, hittar sen ytterliggare två vid köksfönstret. vad sjutton tänkte jag, men lät det vara och gick upp på mitt rum. barnen vaknade och vi gick ner igen, allt jag hör i köket är ett surrande. kollar mot fönstret och ser minst 20 getingar mot fönstret, det andra fönstret 10 till, glasdörren mot bakgården 10 till.. slog ihjäl 3 till med en tidning (GUD VAD MODIG JAG ÄR), men tänker såhär kan jag ju inte hålla på..ringer mamman men får inget svar, 3 gånger till, fortfarande inget svar.
släpade ut ungarna på gården för de sista jag behövde var ju att de skulle bli stuckna, vet ju inte om de är allergiska heller för de har aldrig blivit stuckna förut. vi är där ute tills mamman kommer hem, det första S säger är.
"Mom we have hundreds of bees in the kitchen!!!", mamman börjar skratta. och jag "eeeeh almost true..."
hon går in och tittar och sen slänger vi in oss i bilen och åker till Lowe's och köper insektsspray.. när vi kommer ser vi att alla håller på att dö mer eller mindre, men sprutar ändå.. nu är de döda. men kommer det fler imorgon? ingen aning. var kommer de ifrån? ingen aning.
men nå besprutningsgubbar kommar och kollar imorgon i alla fall. jag tror de har byggt bo i ventilationssystemet.. men men.
fick hjälpa till med barn och middag, men sen kom Tamara och Laura och plockade upp mig och vi åkte till gymmet och simmade..
imorgon jobbar jag ett par timmer på förmiddagen sen på kvällen är det skolavslutning (WOOHOO) och sex and the city 2 som gäller (WOOHOO)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0