dött internet

länge sen jag skrev nu, beror på att jag inte har haft något internet på hela helgen. det var något problem med de tidigare så det kom en kille från AT&T i fredags och skulle fixa, men det funkade inte för mig. att de i samband med de bytte lösenord var det ingen som talade om för mig.
så var var vi sist, getingar, de är borta, de hade tydligen byggt något bo i någon ventilation, men de kom en kille hit och sprutade in nått så det är förhoppningsvis löst.
torsdag; lämnade in bilen på verkstan, jobbade med M en stund på förmiddagen för S hade fieldtrip till brandstationen, på kvällen var det "graduation" från engelska kursen, ruskigt tråkigt. Tamara konstaterade också att av ca de 150 personerna som var där inne var jag den enda blonda där..det var vi och resten mexikaner. efter det var det gasen i botten till bion, efterlängtade SATC 2 hade ju premiär. var beredd på att den skulle vara dålig för det stod det ju i tidningarna, men jag gillade den ju, såklart! sjukt lång dock..
fredag; flägnde runt överallt, vi köpte bäddset till S för hon ska få en ny stor säng nästa fredag, handlade mat och massor. hämtade upp bilen från verkstan och åkte till lekparken.
lördag; mina tyska vänner är i san diego (var tänkt att jag skulle följa med, men sen bjöd de in ett antal andra brazzar, som jag bara inte klarar av. och berättade inget för mig, att de ens hade bestämt att åka så det kändes inte kul längre). men solen hade äntligen kommit hit till norra cali äntligen så jag promenerade över till gymmet, solade i någon timme, simmade 40 längder och gick hem igen.
söndag; tänkte dra och klippa mig på morgonen, men när jag vaknade var det ingen hemma och ingen som svarade på mobilen (fråga om jag kunde låna bilen). så jag var hemma och scrapapde lite, när ingen kom hem ville jag inte slösa bort hela dagen så jag gick bort till gymmet igen och solade, och simmade 40 längder idag igen! nu har vi äntligen fått det varmt och skönt här, och den här gången tror jag faktiskt det är här för att stanna. idag var det runt 30 snåret...finns inget lagom i detta land inte. men jag klagar inte!
mors dag i sverige, har inte kunnat önska mamma en bra morsdag eftersom jag inte haft något internet men, GRATTIS (?) PÅ MORSDAG MAMMA, saknar dig <3
imorgon; det är helgdag här i USA memorial day, ingen aning vad det innebär, men skulle gissa något med soldater hit och dit som allt annat. vet inte vad som väntar, lite jobb antar jag, annars ska jag göra ett nytt försök till klippning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0