what a bloody day..

bokstavligt talat. herregud.
strålande sol idag, härligt härligt, var nog ca 26 grader varmt också. så vi bestämde oss för att gå till lekparken, eller jag bestämde, de ville åka bil till en annan, men ja övertalade de att gå. hade kul i lekparken tills S började blöda näsblog (de gör hon lite då och då för hon gillar att peta i näsan.. har dock aldrig hänt när jag jobbat.) so mtur var hade jag lite servetter i vagnen så det fick funka.
när vi kommer hem och precis går innanför dören blir M ivrig över någonting, dock har han sina nya foppatofflor på sig som han inte är van att springa i och gör en faceplant, spräcker läppen. hurra hurra. men det slutar inte här.
jag nattar barnen för deras nap och går ner och fixar i köket bland annat, kollar på någon tv-show och går sen upp igen. kollar in på S rum och de ser ut som hon sover. går in på mitt rum för att sortera tvätt, sen får jag känslan av att S inte alls sover. kikar in på hennes rum och hittar henne bakom hennes gungstol, med blod i hela ansiktet. ännu ett näsblod..
"don't worry, i cleaned it aaaaaaall up" säger hon och ler. jovisst va, blod på golvet (heltäckningsmatta!!!!!), blod i sängen, blod på hennes filt, blod på gungstolen, blod på armar och blod på ben. AAAARGGH. stackars liten, först blev jag arg att hon inte kom och sa något, fast sen vet jag själv hur det är/var, man vill gärna klara av det själv..
som att det inte räckte skar jag mig i fingret och fick mens. topppppppppen!
har iallafall promenerat fram och tillbaka till gymmet ikväll, gått på zumba, hoppat lite hopprep och lite övningar med en boll. NU HAR JAG FÅTT NOG FÖR IDAG. GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0